Odzyskasz kaucje za butelki bez kwitka!

Autor:
k.s.
2019-09-15 18:01 Aktualizacja: 2019-09-15

Kampania „Daj butelce drugie życie” umożliwi konsumentom oddawanie butelek zwrotnych bez paragonu.

butelki po piwie - fot. pixabay butelki po piwie - fot. pixabay

Odzyskaj kaucje za butelki bez paragonu

Polacy konsumują niemal 98 litrów piwa rocznie w przeliczeniu na osobę. Większość wciąż jest sprzedawana w szklanych butelkach zwrotnych, jednak te nie zawsze wracają do producenta. Sprzedawcy najczęściej, niestety, proszą o okazanie paragonu, gdy tymczasem konsumenci nie zawsze go zachowują. Dlatego Grupa Żywiec uruchomiła kampanię „Daj butelce drugie życie”, a w ramach niej umożliwia konsumentom oddawanie butelek zwrotnych bez paragonu.

– Polacy bardzo lubią piwo w butelce, niestety mają problem z ich zwrotem, ponieważ za każdym razem wymagany jest paragon, który poświadcza dokonanie zakupu w danym sklepie. Dlatego uruchomiliśmy ogólnopolską akcję „Daj butelce drugie życie”. Ułatwia ona w znaczny sposób oddawanie butelki w dowolnym punkcie biorącym udział w akcji, a dodatkowo świetnie wpływa na środowisko. Już dzisiaj nasi konsumenci mogą oddawać butelki w około 1 tys. sklepów – mówi agencji Newseria Biznes Marcin Celejowski, dyrektor ds. sprzedaży Grupy Żywiec SA.

Aby oddać butelki zwrotne Grupy Żywiec, wystarczy, że nabywca znajdzie sklep, który bierze udział w akcji. Za każdą butelkę zwrotną marek Żywiec, Tatra, Warka, Warka Radler, Specjal, Leżajsk, Brackie, KrólewskieEB oddawaną bez paragonu konsument otrzyma 0,35 zł, nawet jeżeli kupił piwo w innym sklepie. Mapa ponad 1 tys. sklepów, które już dziś biorą udział w kampanii, jest dostępna na stronie akcji zwrocbutelke.pl. 

– Akcja cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Klienci szukają informacji i my też informujemy klientów o tej możliwości. Te informacje pojawiają się na plakatach, przed sklepem, w internecie, lokalnych mediach, a akcja się rozwija. Widzimy wzrost liczby oddawanych butelek – mówi Krzysztof Niemczyk, właściciel sklepu Tequila w Czechowicach-Dziedzicach.

Nim podjęto decyzję o rozszerzeniu działań na cały kraj, Grupa Żywiec przeprowadziła pilotaż na terenie tylko jednego - Województwa Śląskiego. Pilotaż miał sprawdzić, czy proponowane przez firmę rozwiązanie faktycznie wpływa na „zwrotność” butelek. Efekty pilotażu były imponujące, bo udało się zwiększyć liczbę zwróconych butelek o 20 proc. z korzyścią dla środowiska. 

– Najważniejszą cechą, która skłoniła nas do udziału w tej akcji, jest ekologia. Wszyscy mówimy o tym, że trzeba oczyścić nasze otoczenie. Z drugiej strony sklep ma możliwość rozwoju – pojawiają się ludzie z regionu całego miasta i oddają u nas butelki, a to oznacza zdobywanie nowych klientów – mówi Krzysztof Niemczyk.

Oddawanie butelki zwrotnej to rzeczywiście najlepszy wybór dla środowiska. Butelka może przecież krążyć nawet 25 razy w ciągu 5 lat bez konieczności jakiegokolwiek dodatkowego przetwarzania, ale to nie wszystko. Jej oddawanie ma również istotny wpływ na emisje dwutlenku węgla, która w przypadku butelki zwrotnej jest porównywalna do emisji generowanych podczas ładowania 3 smartfonów, podczas gdy w przypadku butelki bezzwrotnej – aż 37 smartfonów. 

Jak pokazują dane Deloitte, piwo pije regularnie 22,8 mln Polaków, a więc około 73 proc. społeczeństwa. Roczna konsumpcja piwa w przeliczeniu na osobę wynosi obecnie około 98 litrów (dla porównania w Czechach jest to ok. 143 l piwa rocznie na osobę). Polska jest też jednym z wiodących producentów piwa w Europie.


Źródło: Newseria.pl

Sprawdziliśmy! W Łodzi działa już co najmniej 5 takich punktów, z czego 3 na Widzewie i dwa przy ul. Rzgowskiej (Górna). To może niezbyt dużo, ale akcja się rozszerza. Możesz się włączyć i zapytać właściciela Twojego sklepu, czy już nawiązał kontakt z Firmą. Oczywiście, to znakomity pomysł, nie tylko ze względów ekologicznych. Szkoda tylko, że dotyczy produktów jednej grupy piwowarskiej, ale może dołączą też inne. Piwo z butelki szklanej, to jednak zupełnie coś innego, niż metalowa puszka, wyściełana folią. Co sądzicie o tym pomyśle?