W analizie wartości marek polskich miast znalazły się nie tylko Łódź, ale także Warszawa, Kraków, Poznań, Bydgoszcz, Szczecin, Białystok i Wrocław.
Łódź niczym David Bowie
Autorem analizy jest Mateusz Zaremba, strateg z 20-letnim doświadczeniem, blogger i wykładowca akademicki.
– Polskie miasta – oprócz tego, że kuszone są unijnymi pieniędzmi, które wymagają opracowania strategii – zrozumiały, że dobre pozycjonowanie i jego spójne wdrożenie w codzienne działanie i komunikację daje: lepszą rozpoznawalność, przyciąga nowych mieszkańców, turystów i inwestorów
– pisze Mateusz Zaremba w opisie analizy na stronie nowymarketing.pl.
W zestawieniu 10 największych polskich miast Łódź, wraz z Białymstokiem, wypadła najlepiej.
– Z 10 marek miejsc, które analizowałem, najlepiej wyróżniają się Łódź i Białystok. Najsłabiej wypadają Poznań i Bydgoszcz, która jeszcze chyba pracy nad marką nie skończyła
– czytamy w analizie.
Na przykładzie Łodzi padło porównanie do brytyjskiego piosenkarza Davida Bowiego.
Wizerunek polskich miast na przykładzie popularnych postaci
Dlaczego to właśnie Bowie jest postacią zgodną z wartościami miasta?
- Eksperymentował z różnymi stylami muzycznymi, modą i sztuką, tworząc unikalne i inspirujące dzieła. Wykraczał poza mainstream, zrywał z konwencjami. Znany z ciągłego reinventowania siebie, przyjmując różne alter ego. Jego kariera pełna była dynamicznych zmian i ewolucji
- brzmi opis zakładki „postać zgodna z wartościami”.
W kluczowych wnioskach nie zabrakło podkreślenia wyjątkowości Łodzi oraz oceny wartości miasta.
- Łódź postanowiła być inna. Ze swoich hasłem „Łódź kreuje” i wartościami wokół kreatywności, zmiany i OFFowości, stworzyła oryginalne i wyróżniające się pozycjonowanie
- czytamy w opisie analizy.
Łódź zdobyła w subiektywnej tabeli ocen 44 punktów, ex aequo z Białystokiem. Na kolejnych miejscach spotkamy Białystok i Wrocław, Kraków, Szczecin, Warszawa, Katowice, Poznań i Bydgoszcz. Całość analizy dostępna tutaj: Pippi Långstrump, David Bowie, Frida i Pocahontas – wartości marek miast Polski [ANALIZA]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.