reklama
reklama

Łódź jak David Bowie. Takiego zestawienia jeszcze nie było. Dlaczego akurat ten artysta?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński (tło), grafika z Davidem Bowie: screen z analizy Mateusza Zaremby

Łódź jak David Bowie. Takiego zestawienia jeszcze nie było. Dlaczego akurat ten artysta? - Zdjęcie główne

Łódź jak David Bowie. Takiego zestawienia jeszcze nie było. Dlaczego akurat ten artysta? | foto Tomasz Śliwiński (tło), grafika z Davidem Bowie: screen z analizy Mateusza Zaremby

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Łódź po godzinachWrocław niczym Galadriela z Władcy Pierścieni, Kraków niczym Hermiona Granger, Warszawa niczym Pippi Langstrump, a także Łódź niczym Dawid Bowie. Jak czytamy w zestawieniu, którego autorem jest Mateusz Zaremba z portalu nowymarketing.pl, polskie miasta możemy porównać do znanych i lubianych postaci. Jak wypadła Łódź?
reklama

W analizie wartości marek polskich miast znalazły się nie tylko Łódź, ale także Warszawa, Kraków, Poznań, Bydgoszcz, Szczecin, Białystok i Wrocław.

Łódź niczym David Bowie

Autorem analizy jest Mateusz Zaremba, strateg z 20-letnim doświadczeniem, blogger i wykładowca akademicki.

– Polskie miasta – oprócz tego, że kuszone są unijnymi pieniędzmi, które wymagają opracowania strategii – zrozumiały, że dobre pozycjonowanie i jego spójne wdrożenie w codzienne działanie i komunikację daje: lepszą rozpoznawalność, przyciąga nowych mieszkańców, turystów i inwestorów

– pisze Mateusz Zaremba w opisie analizy na stronie nowymarketing.pl.

W zestawieniu 10 największych polskich miast Łódź, wraz z Białymstokiem, wypadła najlepiej.

reklama

– Z 10 marek miejsc, które analizowałem, najlepiej wyróżniają się Łódź i Białystok. Najsłabiej wypadają Poznań i Bydgoszcz, która jeszcze chyba pracy nad marką nie skończyła

– czytamy w analizie.

Na przykładzie Łodzi padło porównanie do brytyjskiego piosenkarza Davida Bowiego.

Wizerunek polskich miast na przykładzie popularnych postaci

Dlaczego to właśnie Bowie jest postacią zgodną z wartościami miasta?

reklama

- Eksperymentował z różnymi stylami muzycznymi, modą i sztuką, tworząc unikalne i inspirujące dzieła. Wykraczał poza mainstream, zrywał z konwencjami. Znany z ciągłego reinventowania siebie, przyjmując różne alter ego. Jego kariera pełna była dynamicznych zmian i ewolucji

- brzmi opis zakładki „postać zgodna z wartościami”.

W kluczowych wnioskach nie zabrakło podkreślenia wyjątkowości Łodzi oraz oceny wartości miasta.

- Łódź postanowiła być inna. Ze swoich hasłem „Łódź kreuje” i wartościami wokół kreatywności, zmiany i OFFowości, stworzyła oryginalne i wyróżniające się pozycjonowanie

- czytamy w opisie analizy.

Łódź zdobyła w subiektywnej tabeli ocen 44 punktów, ex aequo z Białystokiem. Na kolejnych miejscach spotkamy Białystok i Wrocław, Kraków, Szczecin, Warszawa, Katowice, Poznań i Bydgoszcz. Całość analizy dostępna tutaj: Pippi Långstrump, David Bowie, Frida i Pocahontas – wartości marek miast Polski [ANALIZA]              

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama