reklama
reklama

Powstała wyjątkowa animacja – nie tylko dla dzieci. O czym opowiada „I love this job”?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Natalia Jóźwiak

Powstała wyjątkowa animacja – nie tylko dla dzieci. O czym opowiada „I love this job”? - Zdjęcie główne

EC1 Łódź – Miasto Kultury zostało koproducentem serialu animowanego „I love this job”. | foto Natalia Jóźwiak

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Łódź po godzinachZa nami polska premiera animacji „I love this job” w kinie Odeon EC1 Łódź, który jest koproducentem tej serii. Dwudziestosześcioodcinkowy serial firmy producenckiej Animoon przedstawia losy trójki przyjaciół: kota Daniela, słonika Dżordża i małpki Ruby.
reklama

Serial „I love this job”. W EC1 Łódź odbyła się polska premiera animacji dla dzieci

Serial powstał w animacji 2D i podejmuje ważną tematykę; przyświeca mu bowiem wyjaśniać najmłodszym widzom, czym tak naprawdę jest tytułowa „praca”, a także wskazać to, że ich pasje mogą przerodzić się w przyszły zawód. O to zadbają bohaterowie serii: słonik Dżordż, kot Daniel i małpka Ruby. 

Serial „I love this job” przedstawia przygody trójki przyjaciół: rezolutnego kota Daniela, uroczego, nieśmiałego słonika Dżordża i żywiołowej małpki Ruby. Bohaterowie mieszkają w małym miasteczku LOVELY i uwielbiają spędzać ze sobą czas. W każdym odcinku mają okazję poznać tajniki różnych zawodów i zaczerpnąć łyk unikalnej wiedzy z pierwszej ręki od prawdziwych specjalistów w danej dziedzinie. Nagły atak pleśni w pokoju bałaganiarskiego Dżordża pozwoli im odkryć na czym polega praca mikrobiologa, a uciążliwe hałasy w sąsiedztwie naprowadzą ich na trop prawdziwego dźwiękowca. Dzięki niespodziewanemu zbiegowi okoliczności bohaterowie wykopią kość pradawnego dinozaura, a wrodzona dociekliwość Daniela pomoże odkryć tajniki produkcji najlepszych płatków śniadaniowych. Serial „I love this” pokazuje jak ważna jest pasja i radość z jaką podejmujemy nasze codzienne działania

reklama

– czytamy zarys tematyczny w opisie projektu na stronie studia Animoon.

 

– Warstwę wizualną oparliśmy o ilustracje Tiago Americo, uznanego kanadyjskiego rysownika, którego styl  plastyczny – prosty, pełen uroku, a jednocześnie łatwy do zaadaptowania na potrzeby animacji – wydał nam się idealny do opowiedzenia tej historii 

– mówi Grzegorz Wacławek, pomysłodawca serii i szef warszawskiej firmy producenckiej Animoon.

– Mamy trójkę bohaterów. Staraliśmy się wejść tu w gender neutral – to, żeby te postacie nie były konkretnie dziewczynką czy chłopcem i przypisanymi do nich zawodami. Ważne, by pokazać, że, na przykład, strażakiem może być nie tylko mężczyzna, ale też kobieta, a dziećmi może zajmować się na przykład tatuś, kiedy mama jest burmistrzem miasta

reklama

– mówi jedna z reżyserek serii – Kasia Wilk. 

– Staraliśmy się, żeby było to z fajnym poczuciem humoru, żeby to było lekkie. Trochę próbujemy też „puścić oczko” do rodziców, żeby mogli znaleźć tam też coś dla siebie

– dodaje.

– To było wyzwanie, żeby pokazać, jak wygląda świat miasta Lovely. Przede wszystkim duża praca ilustratorów, żeby oddać postaci na danym tle

– dzieli się druga z reżyserek, Arina Sizova.

Animacja liczy 26 odcinków, ale twórcy już planują kontynuację serii

Premiera serialu odbyła się w czwartek (27 marca) w kinie Odeon EC1 Łódź. To właśnie łódzka instytucja jest koproducentem, poza nią Letko sp. z.o.o. i Piotr Szczepanowicz. Jego produkcję wsparł również Polski Instytut Sztuki Filmowej.

reklama

– W dniu premiery towarzyszy nam zawsze ogromna satysfakcja. W końcu Łódzki Fundusz Filmowy po to powstał, by wspierać takie projekty jak dzisiejsza premiera. Ta satysfakcja jest jeszcze większa, kiedy bierzemy pod uwagę historię łódzkiej animacji. Cieszymy się, że możemy wspierać tak wartościowe projekty – tutaj nie tylko z wartością edukacyjną, ale i ciekawą formę. Mam nadzieję, że dzięki temu w młodych widzach zaszczepimy miłość do kina 

– mówiła Oliwia Nadarzycka, przedstawicielka Łódź Film Commision z EC1 Łódź.

Za scenariusze odpowiadają Emilia Nędzi i Kajetan Kusina. Sama produkcja, póki co, w Polsce dostępna będzie w dwóch miejscach.

reklama

– Chcieliśmy pokazać dzieciom, czym jest pasja, że to, co tworzysz, to, co robisz, może się później zamienić w twoją pracę. Chcieliśmy też zwrócić uwagę najmłodszych na to, że są bardzo różne zawody i opowiadać o tym poprzez humor, zabawę, atrakcyjny obraz wizualny. (...) Myślimy o kontynuacji tej serii. Sprzedajemy ją w głównej mierze za granicą. W Polsce dostępna będzie można śledzić na platformie iTVN, a także powstającej właśnie aplikacji MOMLI

– podsumowuje Grzegorz Wacławek.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo