Dworzec w Skierniewicach zmodernizowany
Inwestycję PKP S.A. realizowało Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego Kartel, a projekt przebudowy dworca opracowała pracownia PAKA Architekci.
– Zakończona inwestycja to doskonały przykład połączenia przeszłości z nowoczesnością. Dzięki przebudowie przy zachowaniu dotychczasowej architektury udało się wydobyć dawny blask dworca w Skierniewicach, a jednocześnie obiekt stał się komfortową przestrzenią obsługi podróżnych, dostosowaną do współcześnie obowiązujących standardów. Z pełnym przekonaniem możemy powiedzieć, że skierniewicki dworzec to prawdziwa wizytówka miasta i przykład tego, jak dziś postrzegamy w Polsce kolej
– podkreśla Alan Beroud, prezes zarządu PKP S.A.
Przebudowa dworca w Skierniewicach została wykonana zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków.
Bryła dworca pozostała bez zmian, ale zakres prac objął praktycznie cały obiekt. W ramach inwestycji wymieniono pokrycie dachowe, całą stolarkę okienną i drzwiową, a elewację oczyszczono oraz ujednolicono kolorystycznie.
Dla podróżnych ponownie udostępniono parter budynku. Wejście możliwe jest od strony wschodniej – od kładki dla pieszych, która łączy dworzec z osiedlem Widok. Przywrócono także dwa historyczne wejścia od strony północnej i południowej, a dodatkowo wykonano nowe wejście od południa.
We wnętrzu odnowione zostało charakterystyczne, socrealistyczne sgraffito. Parter pełni funkcję obsługi pasażerów.
PKP wynajmie dwa lokale usługowe
Piętro i poddasze przeznaczono na lokale użytkowe. Swoje miejsce znajdą tu m.in. cukiernia, zakład fotograficzny, szkoła tańca oraz kwiaciarnia. Nadal dostępne są dwa lokale na parterze o łącznej powierzchni 28,53 mkw., lokal na piętrze o powierzchni 58,19 mkw. oraz przestrzeń na poddaszu – 35,22 mkw. W zachodniej części budynku funkcjonuje posterunek Straży Ochrony Kolei.Zmiany objęły również otoczenie dworca. Powstała wiata śmietnikowa, zamontowano stojaki rowerowe oraz latarnie z oprawami umożliwiającymi iluminację budynku.
Stacja kolejowa w Skierniewicach położona jest przy linii kolejowej nr 1 Warszawa – Katowice. Zatrzymują się tu pociągi aglomeracyjne, regionalne oraz dalekobieżne. Jak wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego, w 2024 roku stacja obsługiwała średnio do 12,8 tys. pasażerów dziennie, a każdego dnia zatrzymywały się tu 182 pociągi.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.