Zamiast betonu - asfalt i siatka
Dotychczasową, betonową nawierzchnię o grubości 28 cm zastąpi bitumiczna - szybsza w układaniu i mniej uciążliwa w remoncie. Zastosowanie specjalnej siatki wzmocni jej trwałość. Dzięki nowej technologii prace będą prowadzone etapami i mają potrwać około czterech miesięcy.
Prace nawet w święta
W czasie robót, ruch w obu kierunkach odbywa się po jednej jezdni, w układzie 1+1, z ograniczeniem do 80 km/h. Możliwe będą czasowe zamknięcia łącznic węzłów, ale dostęp do stacji paliw i hoteli przy trasie zostanie utrzymany.Wykonawca zapewnia, że będzie pracować 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, również w niedziele i święta. Wszystko po to, by jak najszybciej przywrócić pełną funkcjonalność tego kluczowego fragmentu drogi.
Betonowy test zakończony
Remontowany odcinek drogi ekspresowej powstał w 2002 roku, jeszcze przed rozbudową DK8 do standardu S8. Był jednym z pierwszych w Polsce, gdzie zastosowano beton cementowy na taką skalę. Zakładano, że wytrzyma 20 lat. Te prognozy się sprawdziły.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.