reklama
reklama

Trwa budowa tunelu na trasie Łódź – Warszawa. Kiedy pojedziemy pod wiaduktem w Bedoniu? [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Trwa budowa tunelu na trasie Łódź – Warszawa. Kiedy pojedziemy pod wiaduktem w Bedoniu? [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
52
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
ŁódzkieWielkimi krokami zbliża się koniec budowy drugiego w naszym regionie tunelu, który usprawnić ruch pod Łodzią. We wrześniu udało się oddać taki sam tunel w Gałkówku, prace dobiegają końca również w Bedoniu. Kiedy oddanie inwestycji do ruchu?
Reklama lokalna
reklama

W ostatnich miesiącach inwestycji mających poprawić bezpieczeństwo prowadzonych było kilka. Od strony Warszawy powstał nowy wiadukt w Skierniewicach i Koluszkach, a od strony Łodzi tunele powstały w Gałkówku i Bedoniu. Ten w Gałkówku udało się oddać do ruchu we wrześniu 2023 r., prace przy tunelu w Bedoniu są na ostatniej prostej.

Budowa tunelu w Bedoniu na trasie kolejowej Łódź - Warszawa

Dla mieszkańców Bedonia nowy tunel usprawni przede wszystkim ruch pomiędzy dwiema miejscowościami: Andrespolem i Bedoniem. Przez lata szczególnie w godzinach szczytu powstały wielokilometrowe korki, a pociągi kursują przez przystanek Bedoń co kilka minut.

- Ten tunel drogowy jest kolejną ważną inwestycją wpisującą się w program poprawy bezpieczeństwa drogowego i kolejowego, który zakłada likwidację tych kolizyjnych skrzyżowań na bezkolizyjne. Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły około 20 milionów na tę inwestycję, z czego gmina Andrespol dołożyła około 11 milionów

reklama

- mówił Jarosław Brózda, wicewojewoda Łódzki.

Jak zapowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe budowa nowej inwestycji jest już na ostatniej prostej, choć jej ukończenie było planowane już znacznie wcześniej.

- Pomimo przeciwności, jakie były tutaj na etapie budowy, czyli mieliśmy dużo problemów technicznych, problemy administracyjne już widać tutaj koniec prac

reklama

- dodał Nikifor Misiak, dyrektor projektu z ramienia PKP PLK.

Szerokość tunelu drogowego wynosi ok. 12 m i długość przejazdu pod układem torowym ok. 24 m. W tunelu będzie jezdnia o szerokości 7 m oraz wytyczony zostanie ciąg pieszo-rowerowy. Wartość inwestycji to prawie 30 milionów złotych, a nowym tunelem mamy pojechać już od przełomu 2023 i 2024 roku.

reklama

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama