reklama
reklama

Wiemy, co łodzianie najchętniej robią w sieci. Możecie być zdziwieni

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: pixabay

Wiemy, co łodzianie najchętniej robią w sieci. Możecie być zdziwieni - Zdjęcie główne

Łodzianie coraz więcej spraw załatwiają w sieci | foto pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Łódzkie NEXERA wraz z firmą badawczą GfK po raz kolejny zapytała mieszkańców naszego regionu, w jaki sposób szerokopasmowe łącze internetowe wpływa na poprawę codziennego życia na terenach wsi i mniejszych miejscowości. Dopytała również, do czego najczęściej wykorzystują internet.
reklama

Statystyczny mieszkaniec regionu łódzkiego spędza online już blisko 6 godzin dziennie, wykorzystując zasoby globalnej sieci głównie w celach rozrywkowych. 80% użytkowników ogląda filmy online, a najpopularniejszym wśród odbiorców serwisem streamingowym jest Netflix, gdzie widzowie najchętniej śledzą komedie i kryminały. 90% rezydentów województwa regularnie korzysta z e-bankowości, a ponad połowa lokalnych firm używa szybkiego internetu w działalności biznesowej.

Łodzianie w sieci szukają rozrywki, ale też partnera 

NEXERA, która wraz z firmą badawczą GfK po raz kolejny zapytała łodzian, co daje im dostęp do szerokopasmowego łącza, opublikowała raport, z którego dowiadujemy się, do czego najczęściej wykorzystujemy internet. 

61% osób zamieszkujących region Łódzki, które mają dostęp do infrastruktury światłowodowej, wykorzystuje tę technologię. Coraz większa popularność i dostępność szybkiego internetu przekłada się również na czas przeznaczony na korzystanie z sieci

 - przyznano w raporcie.

Najliczniejsza grupa respondentów spędza od 3 do 5 godzin dziennie online, traktując internet przede wszystkim jako źródło rozrywki.  - W ciągu ostatnich pięciu lat widzimy wyraźny wzrost (z 59% do 79%) odsetka użytkowników oglądających filmy poprzez serwisy streamingowe, wśród których od trzech lat króluje Netflix (86% wskazań ankietowanych w bieżącym roku, czyli ponad dwukrotnie więcej niż drugi na liście Player.pl – 37%). Wzrasta też liczba robiących e-zakupy (z 72% do 93%), a mieszkańcy online najchętniej szukają informacji o kulinariach (60%) i zdrowiu (52%) - wyliczono. 

Ponadto połowa ankietowanych zna też kogoś, kto znalazł partnera życiowego przez internet.

Nie tylko filmy i zakupy. Łodzianie w sieci załatwiają też sprawy biznesowe i urzędowe  

NEXERA poinformowała, że coraz chętniej po digitalowe narzędzia ułatwiające prowadzenie biznesu sięgają łódzcy przedsiębiorcy. Odsetek lokalnych firm, które choć w części opierają swoją działalność o internet, wzrósł z 44% w 2021 do 55% w 2023 r. Do tego 83% przedsiębiorstw korzysta z e-urzędów i aż 95% osób
prowadzących działalność gospodarczą uważa, że to efektywne rozwiązanie. Załatwianie formalności przez internet okazuje się niezmiennie popularne również wśród mieszkańców. Od trzech lat prawie wszyscy badani korzystali, chociaż raz z e-administracji w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a 49% wie, co znaczy to pojęcie.  - Pomiędzy rokiem 2019 a 2023 widzimy również wyraźny wzrost odsetka prywatnych osób korzystających z bankowości online (z 83% do 94%) - przyznają autorzy raportu. 

Nasze badanie po raz kolejny potwierdziło, że nowoczesna sieć światłowodowa to dla mniejszych miejscowości możliwość uczestnictwa w życiu społecznym, kulturalnym, zawodowym i obywatelskim. Dlatego inwestycje w infrastrukturę telekomunikacyjną traktujemy nie tylko jako projekt komercyjny, ale także jako ważny element eliminacji cyfrowego podziału kraju oraz otwarcie możliwości rozwojowych dla osób, do tej pory pozbawionych tej szansy

– komentuje wyniki badania Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama