reklama

Jak wybić się na tle konkurencji? Niech o Twojej firmie będzie głośno!

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Materiał partnera

Jak wybić się na tle konkurencji? Niech o Twojej firmie będzie głośno! - Zdjęcie główne

Jak wybić się na tle konkurencji? | foto Materiał partnera

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Materiały partnerskieMasz wrażenie, że o Twojej firmie klienci nieco zapomnieli? Oferujesz świetne produkty i usługi, ale to konkurencja zbiera żniwo zleceń? Inwestowanie w reklamy nie przyniosło zbyt dobrego efektu, choć Twój produkt lub usługa są naprawdę dobre? Być może to czas na rebranding.

Czym jest rebranding marki? 

Mianem rebrandingu określamy proces całkowitej transformacji marki. Zmiany dotyczą produktów i usług, identyfikacji graficznej, sposobu komunikacji wewnątrz i na zewnątrz firmy, jakości obsługi i ogólnie przyjętej strategii rozwoju marki. Działanie te podejmowane są po to, aby umocnić pozycję danej firmy na rynku. 

Rebranding bardzo często przeprowadzany jest w kluczowych momentach z życia przedsiębiorstwa np. podczas fuzji, zmianie właściciela czy po zdarzeniu, z którym przedsiębiorstwo raczej nie chce być kojarzone. Rebranding może być również naturalnym bodźcem do dalszego rozwoju, odświeżeniem firmy, strategią na pozyskiwanie nowych klientów. 

Co obejmuje rebranding? 

Nie muszą być to działania związane ze zmianą nazwy czy logo (choć bardzo często dotyczą przynajmniej jednego z tych elementów). Najczęściej rebranding marki dzieli się na kilka etapów. To przede wszystkim praca nad:

  1. opracowaniem zupełnie nowej strategii marki w oparciu o badania rynkowe i konsumenckie,
  2. opracowaniem nowej identyfikacji wizualnej firmy,
  3. wprowadzeniem zaistniałych zmian we wszystkich kanałach komunikacji z klientem,
  4. zakomunikowaniem zmian wewnątrz firmy, 
  5. przedstawieniem nowego wizerunku organizacji na zewnątrz. 
Aby rebranding był skuteczny, nie może zostać przeprowadzony w krótkim czasie. Trzeba się do niego odpowiednio przygotować, a prace rozłożyć na przynajmniej kilka miesięcy. Szacunkowo, przeprowadzenie rebrandingu zajmuje od 6 do nawet 18 miesięcy. 

Jakie korzyści płyną z rebrandingu marki? 

Co zyska Twoja firma na dobrze zaplanowanym i wdrożonym rebrandingu? Korzyści jest sporo: 

  • Poprawa wizerunku firmy, 
  • Budowanie solidnej, dobrze zakorzenionej w świadomości klientów marki, 
  • Oszczędności, wynikające z unifikacji marek w obrębie jednej grupy, 
  • Zwiększenie wartości marki, 
  • Wprowadzenie nowych produktów, usług, które zainteresują potencjalnych klientów, 
  • Podniesienie jakości usług/oferowanych produktów, 
  • Budowanie zgranego zespołu i poprawa komunikacji wewnątrz firmy, 
  • Gotową strategię rozwoju na kolejne lata.  

Jak przeprowadzić rebranding marki?

Przeprowadzenie firmy przez proces rebrandingu nie jest najłatwiejszym zadaniem. Wymaga nie tylko znajomości tematu i branży, ale i chłodnej oceny danego przedsiębiorstwa. Z tego względu najlepiej jest zlecić wykonanie rebrandingu i przygotowanie strategii firmie zewnętrznej. Eksperci pomogą w ocenie tego, jak dużą ewolucję należy przeprowadzić. Przygotują projekty nowej identyfikacji wizualnej, logo, layout strony internetowej, grafikę ulotek itd. 

 

– Artykuł sponsorowany

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy