reklama
reklama

Lokalne pozycjowanie stron internetowych - dlaczego warto to zrobić?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Lokalne pozycjowanie stron internetowych - dlaczego warto to zrobić? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Materiały partnerskie W obecnych czasach, konkurencja o pozyskanie internetowego klienta jest ogromna. Firmy podejmują wiele działań, by efektywnie zaistnieć w sieci. Otóż samo posiadanie strony internetowej nie jest już wystarczające. Trzeba ją odpowiednio wypromować, by przekaz dotarł do jak największego grona odbiorców. Pozycjonowanie lokalne z angielskiego local SEO, to sposób na zyskanie większej widoczności, w związku z lokalizacją. Dlaczego warto to zrobić?
reklama

Pozycjonowanie lokalne- dlaczego jest tak istotne?

Zwiększona konkurencja w Internecie, a także regionalizacja wyników wyszukiwania, zmusza nas do podejmowania coraz to nowych działań, by nasza strona odpowiednio zaistniała w sieci. Pozycjonowanie lokalne, inaczej mówiąc lokalne SEO bazuje na algorytmach, które analizują wyszukiwaną frazę, następnie decydują, czy jest to fraza związana z wyszukiwaniem lokalnym. Finalnie, wyświetlają te wyniki, które są najbardziej trafne i najbardziej zregionalizowane. Dlaczego więc lokalne pozycjonowanie stron internetowych jest tak ważne? Pozwoli to na bardziej efektywne prezentowanie użytkownikom tego, czego oni naprawdę szukają. Wyobraźmy sobie prostą sytuację. Jesteśmy w Warszawie i zepsuł się nam samochód. Wyszukując mechanika, nie będą interesowały nas wyniki z Poznania czy Krakowa. Szukamy specjalisty tylko i wyłącznie w Warszawie. To właśnie da nam pozycjonowanie lokalne. Jeśli przykładowo nasz zakład znajduje się w Warszawie, a nasza strona jest zoptymalizowana pod kątem lokalnego SEO, wyświetli się jako jedna z pierwszych w wynikach wyszukiwania. Jeśli zignorujemy lokalne SEO, nasza strona nie będzie powiązana z żadną lokalizacją, co za tym idzie stanie się niewidoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie lokalne on-site i off-site

Działania on-site mogą być niezwykle pomocne, szczególnie jeśli posiadamy domenę firmową. Powinniśmy więc zadbać, o jej optymalizację pod kątem lokalnym. Dlaczego warto?. Najprościej mówiąc, zwiększy to widoczność naszej witryny, a co za tym idzie wygeneruje większy ruch na stronie. Jeśli mamy działalność nastawioną na klienta miejscowego, pozycjonowanie SEO on-site, będzie szczególnie pomocne. Oto kilka czynników, które są niezbędne podczas tego typu optymalizacji witryny:

  • użycie frazy lokalizacji w opisie witryny.
  • podanie dokładnego adresu firmy i danych kontaktowych.
  • nasycenie tekstu frazami kluczowymi.
  • zoptymalizowanie nagłówków i meta tagów
  • znaczniki na Mapie Google
Działania off-site natomiast,  to działania SEO zewnętrzne. Jednak kluczową rolę spełnią, jeśli wykorzystamy je pod kątem lokalnym. Pomoże to również zwiększyć widoczność firmy, a także umożliwi odbiorcom dotarcie do naszej witryny, z różnych źródeł. Decydując się na pozycjonowanie lokalne zewnętrzne należy pamiętać o:

  • pozyskiwaniu linków, o charakterze lokalnym, prowadzących do strony.
  • założeniu profilu w katalogu firm.
  • branie aktywnego udziału na lokalnych forach branżowych.
Zarówno pozycjonowanie on-site jak i off-site są niezwykle istotne, by nasza firma zaistniała lokalnie. Dzięki temu większość użytkowników, wyszukująca zapytania, trafi na naszą stronę, jeśli ich zapytanie pokryje się z kluczowymi frazami.

Dlaczego warto pozycjonować swoją stronę lokalnie?

Oprócz wyżej wymienionych korzyści i benefitów, wynikających z lokalnego pozycjonowania SEO, jest jeszcze kilka istotnych kwestii, które powinny nas do tego przekonać. Otóż, nie każda firma jest wstanie podbić globalny rynek i należy się z tym liczyć. Nie oznacza to, że nie osiągniemy jednak sukcesu lokalnie. Większość przedsiębiorstw, tak naprawdę działa na gruncie regionalnym, tam pozyskując klientów. Jaki jest więc sens pozycjonować frazy ogólne?. Mogą one tylko zwiększyć współczynnik odrzuceń. Na pozycjonowaniu lokalnym zyskają przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa. Dzięki temu, łatwiej przebiją się na rynku, który w obecnych czasach jest mocno konkurencyjny.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama