Co kryje się pod pojęciem zewnętrznej obsługi informatycznej?
W przypadku zdecydowania się na taką usługę kwestiami związanymi z obsługą informatyczną zajmuje się firma zewnętrza. W praktyce oznacza to, że przedsiębiorca nie musi zatrudniać informatyków, utrzymując dodatkowe stanowiska pracy. Obsługa informatyczna dedykowana jest w zasadzie dla każdego biznesu, niezależnie od jego wielkości oraz branży, z którą jest związany.
Co bardzo istotne, zewnętrzna obsługa informatyczna jest usługą bardzo elastyczną. Jej zakres jest indywidualnie dostosowany do potrzeb danego przedsiębiorstwa, co sprawia, że płaci ono wyłącznie za realizację tych zadań, które faktycznie są dla niego ważne.
Warto dodać jeszcze, że obsługa informatyczna realizowana jest przez bardzo doświadczonych informatyków. To duża zaleta, gdyż znalezienie dobrych fachowców na rynku pracy jest trudne, przez co firma musiałaby poświęcić mnóstwo środków finansowych na proces rekrutacji. Oprócz tego utrzymanie zespołu takich kompetentnych pracowników jest bardzo kosztowne. Ważne jest też to, że z zewnętrznej obsługi informatycznej można korzystać przez całą dobę – zwiększa to bezpieczeństwo IT firmy i chroni przed przestojami wynikającymi np. z awarii komputerów czy serwerów.
Co wchodzi w zakres usługi zewnętrznej obsługi informatycznej?
W zdecydowanej większości przypadków obsługa informatyczna ma charakter outsourcingu, a więc usługa świadczona jest stale przez cały okres obowiązywania umowy. Czasem, głównie w przypadku bardzo małych firm, oferowane jest jednorazowe wsparcie IT, np. w zakresie zabezpieczenia infrastruktury czy jej rozwoju. Co warto podkreślić, usługa może być realizowana zarówno zdalnie, jak i stacjonarnie w siedzibie klienta.
Zakres obsługi informatycznej realizowanej przez zewnętrzne przedsiębiorstwo może być bardzo szeroki i zależny jest od potrzeb firmy korzystającej z tego rozwiązania. Zazwyczaj opieka obejmuje:
- administrowanie sieciami komputerowymi,
- wdrażanie nowych rozwiązań IT, w tym oprogramowania,
- zabezpieczanie infrastruktury informatycznej,
- doradztwo it,
- wdrażanie narzędzi do tworzenia kopii zapasowych,
- monitorowanie sieci,
- analizę ofert innych usługodawców IT,
- doradztwo informatyczne i wsparcie w zakupie nowych urządzeń,
- szkolenie pracowników,
- całodobowy help desk, w tym związany z obsługą zgłoszeń serwisowych.
Jakie korzyści płyną z wyboru obsługi informatycznej?
Najważniejszą korzyścią wynikającą z zewnętrznej obsługi informatycznej jest oczywiście oszczędność pieniędzy. Firma unika kosztów związanych z rekrutacją informatyków, ich szkoleniem oraz wypłatą wynagrodzeń czy przygotowaniem stanowisk pracy. Co ważne, za usługę tę pobierana jest stała miesięczna opłata, co bardzo ułatwia planowanie budżetu przedsiębiorstwa.
Oprócz tego do zalet obsługi informatycznej realizowanej przez zewnętrzną firmę należy zaliczyć:
- kompleksowe wsparcie IT zapewniane przez zespół najlepszych specjalistów,
- ekspresowy serwis w razie wystąpienia awarii czy np. ataku hakerskiego,
- pewność wykorzystywania w firmie nowoczesnych rozwiązań informatycznych, dopasowanych do potrzeb,
- zwiększenie wydajności działania przedsiębiorstwa, a więc i jego konkurencyjności,
- kompleksowe zabezpieczenie systemów IT.
Jeśli jesteś zainteresowany profesjonalną obsługą informatyczną, skontaktuj się z naszą firmą Vermont. Świadczymy szeroki zakres usług, które dopasujemy do potrzeb Twojego przedsiębiorstwa – z naszym wsparciem będziesz rozwijać swój biznes!
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.