reklama

Producent pierogów a współczesne trendy segmentu convenience

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Materiał partnera

Producent pierogów a współczesne trendy segmentu convenience - Zdjęcie główne

Pyszne pierogi | foto Materiał partnera

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Materiały partnerskieWzrost znaczenia dań gotowych jest w ostatnich latach wyraźnie zauważalny. Powody są co najmniej dwa i wynikają bezpośrednio z potrzeb współczesnego konsumenta - odnoszą się do oszczędności czasu i komfortu. Jednym z filarów segmentu convenience food od lat pozostają pierogi – produkt uniwersalny, dobrze znany i lubiany. Skąd wynika ich potencjał dystrybucyjny?

Producent pierogów i jego rola w segmencie convenience

Pierogi to jedno z flagowych dań kuchni polskiej, kojarzone z rodzinnym ciepłem. To potrawa, którą prawdopodobnie zaproponowalibyśmy zagranicznemu gościowi pragnącemu poznać bliżej naszą rodzimą kuchnię. Nic dziwnego – elastyczność pierogów sprawia, że można je podać na rodzinnym obiedzie, jako szybki lunch czy potrawa „od święta”, a niekiedy opcję dla osób preferujących dania bezmięsne.

W kontekście segmentu convenience pierogi są produktem, który dobrze rotuje, intuicyjnie rozpoznawalnym na półce i niewymagającym dodatkowej edukacji konsumenckiej. Ze względu na wachlarz wariantów smakowych łatwo go wdrożyć w kanale tradycyjnym oraz nowoczesnym. Co więcej, samodzielne przygotowanie pierogów to proces czasochłonny i wymagający kulinarnej finezji, czego nie sposób rzec o wersji gotowej. Producent pierogów wykonuje lwią część pracy, a zadaniem konsumenta jest poddanie ulubionego dania obróbce termicznej, by po kilku minutach cieszyć się radością z posiłku.

Co sprzedaje się najlepiej?

Doświadczeni dystrybutorzy wiedzą, że jednym z decydujących czynników skutecznej sprzedaży jest szeroka oferta. Nie inaczej dzieje się w przypadku pierogów. Do najchętniej wybieranych wariantów w segmencie convenience food należą: pierogi z mięsem, pierogi ruskie, pierogi z kapustą i grzybami oraz pierogi z serem i owocami (np. truskawki, jagody).

Ważną zaletą produktu jest jego podatność na personalizację. Odnosi się ona tak samo do smaku (farszu), jak i etykiety. Producenci pierogów oferują możliwość dostosowania rozwiązań do rynku, odbiorców (np. przewaga osób preferujących dania bezmięsne, dzieci itd.) czy marek własnych (private label), co czyni tę kategorię atrakcyjną z perspektywy rozwoju oferty handlowo-dystrybucyjnej.

Współczesny producent pierogów rozumie aktualne trendy

Chcąc odnaleźć się i zachować skuteczność na współczesnym rynku i w segmencie convenience producent pierogów musi elastycznie adaptować się do aktualnych trendów. Te zaś odnoszą się zarówno do dobrego smaku, jak i jakości rozwiązań. Przewagą konkurencyjną w oczach dystrybutora oraz konsumenta okazują się przede wszystkim:

  • stabilny łańcuch dostaw składników pochodzących od zaufanych producentów,
  • własne receptury oparte na sprawdzonych proporcjach,
  • powtarzalność produktu,
  • brak konserwantów, wzmacniaczy smaku, sztucznych barwników i aromatów,
  • linie produkcyjne spełniające standardy HACCP, ISO 22000 oraz IFS.
 

Coraz częściej liczy się także społeczna odpowiedzialność producenta: inwestycje w zrównoważony rozwój, ograniczanie śladu węglowego, redukcja zużycia plastiku i opakowania z nadrukiem SPQ. Dobry producent pierogów to dziś nie tylko dostawca produktu, ale także partner w rozwoju całej kategorii. Przykładem firmy od lat stosującej takie zrównoważone podejście jest U Jędrusia – producent pierogów i innych chłodzonych dań gotowych, który łączy tradycyjne receptury z nowoczesnym podejściem do produkcji, bezpieczeństwa i logistyki. 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
logo