Jaka forma reklamy bardziej się opłaca – reklama internetowa czy reklama tradycyjna?
Nie ma co ukrywać – obie wyżej wspomniane formy reklamy posiadają swoje wady i zalety. Niemniej jednak trzeba zwrócić uwagę na to, że reklama w Internecie wiąże się ze znacznie mniejszymi kosztami – zwłaszcza jeśli skorzysta się z usług firmy Znajdzreklame.Trzeba podkreślić, że poza niskimi kosztami, reklama w Internecie charakteryzuje się także bardzo dużą skutecznością. Inaczej jest w przypadku reklam tradycyjnych, których skuteczność bywa naprawdę chwiejna i uzależniona od mnóstwa czynników. A tymczasem niewiele firm, zwłaszcza początkujących na rynku, może sobie pozwolić na tak duże ryzyko związane z oczekiwanymi efektami reklamy.
Nawet niewielkie firmy dzięki sprawnie poprowadzone kampaniom marketingowym w sieci mogą zaistnieć na rynku i rozwinąć skrzydła.
Jakie są zalety reklamy w Internecie?
Reklama internetowa nie bez powodu cieszy się tak dużą popularnością wśród właścicieli firm, niezależnie od wielkości i profilu działalności. Oto jej główne zalety:
- bardzo duże zasięgi – zamieszczenie reklamy w sieci pozwala dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych odbiorców i to w skali globalnej. Pozwala to na uzyskanie lepszych wyników prowadzonych kampanii marketingowych,
- możliwość dopasowania reklamy do grupy odbiorców – internetowe reklamy pozwalają dotrzeć do określonej grupy docelowej, co sprawia, że stają się bardziej opłacalne i efektywne,
- przystępna cena – reklamy internetowe charakteryzują się o wiele bardziej przystępnymi cenami niż reklamy tradycyjne w radiu lub telewizji,
- szybkość uruchomienia – już w momencie rozpoczęcia kampanii reklamowej można rozpocząć wysyłanie konkretnych reklam do szerokiej publiczności,
- duża wartość informacyjna – reklama internetowa stosunkowo niskim kosztem pozwala przekazać odbiorcy więcej szczegółów na temat reklamowanego produktu bądź usługi,
- możliwość zaangażowania odbiorców – skuteczna reklama internetowa potrafi łatwo wzbudzić w potencjalnym odbiorcy określone uczucia związane z marką,
- budowanie świadomości marki w sieci – dzięki reklamom internetowym firma może łatwo wpływać na poprawę świadomości swojego wizerunku, produktów lub usług wśród użytkowników.
Czy reklama internetowa ma wady?
Pomimo tego że reklama internetowa w ostatnich latach cieszy się bardzo dużą popularnością, to jednak nie jest pozbawiona wad. Warto wspomnieć o tym, że reklamy internetowe często odbierane są przez użytkowników jako zbyt nachalne, a co za tym idzie – bywają przez nich blokowane w Polsce. Z programów blokujących korzysta nawet 1/3 użytkowników internetu.Jaką wadę reklamy internetowej można wskazać także dużą konkurencję na rynku. Aby reklama była naprawdę skuteczna, musi wyróżniać się na tle sobie podobnych, co wymaga umiejętności i wiedzy specjalistów.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.