reklama
reklama

Urzędy w województwie Łódzkim. Jak sprawnie załatwiać sprawy urzędowe?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Urzędy w województwie Łódzkim. Jak sprawnie załatwiać sprawy urzędowe? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Materiały partnerskie W województwie Łódzkim znajduje się aż 29 urzędów skarbowych, z czego 8 w samej Łodzi. Są one umiejscowione m.in w: Zgierzu, Zduńskiej Woli, Wieruszowie, Wieluniu, Tomaszowie Mazowieckim, Skierniewicach, Rawie Mazowieckiej, Radomsku, Poddębicach, Piotrkowie Trybunalskim.
reklama

Pełna lista placówek wraz z informacjami o kontakcie z nimi znajduje się tu: https://urzadskarbowy.eu/spis-urzedow/lodzkie/.

W Łodzi urzędy skarbowe są umiejscowione pod tymi adresami:

  • Urząd Skarbowy Łódź-Widzew: ul. Papiernicza 7-Urząd Skarbowy Łódź Śródmieście: ul. Dowborczyków 9/11
  • Urząd Skarbowy Łódź Polesie: ul. 6 Sierpnia 84/86
  • Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź Górna: ul. Wróblewskiego 10
  • Drugi Urząd Skarbowy Łódź Górna: ul. Wróblewskiego 10a
  • Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź Bałuty: ul. Zachodnia 47
  • Drugi Urząd Skarbowy Łódź Bałuty: ul. Św. Teresy 105-Łódzki Urząd Skarbowy w Łodzi: Aleja Kościuszki 85

Pandemia w urzędach

Należy pamiętać, że w związku z przebiegającą pandemią w urzędach może przebywać ograniczona ilość osób. W celu dbania o wspólne bezpieczeństwo warto sprawdzić, czy dana sprawa nie może zostać rozwiązana drogą internetową lub telefoniczną. Informacje o kontakcie z każdą placówką można znaleźć w linku podanym powyżej. Szybki i ułatwiony kontakt rekomenduje KAS - Krajowa Administracja Skarbowa. Dodatkowo od 16 listopada 2020 roku ruszyło "Umawianie Wizyty w Urzędzie Skarbowym". Usługa była dostępna już latem, ale tylko w województwach wielkopolskim i podlaskim, teraz jest dostępna w całym kraju.

Jak umówić wizytę?

Są na to trzy sposoby:

  • Przez internet - za pomocą formularza dostępnego,
  • Telefonicznie - dzwoniąc do swojego urzędu skarbowego,
  • W placówce - blisko wyjścia znajduje się specjalny punkt do odebrania numerka wizyty.

Wypełnianie e-pit

Program E-pit to prosty, przejrzysty sposób na wypełnienie pit. Znajdziemy go tutaj: https://urzadskarbowy.eu/twoj-e-pit/. Jego obsługa jest intuicyjna, a wypełnienie deklaracji zajmie najwyżej pięć minut. Program obsługuje pełen komplet deklaracji podatkowych, m.in: PIT 37, PIT 36, PIT 28, PIT 38, PIT 39. Działa w wersji internetowej lub instalacyjnej. Tą drugą obsługuje każdy system operacyjny; Windows, Mac OS, Linux.

Zaletą tej formy rozliczenia jest czas, jaki urząd ma na reakcje. Drogą elektroniczną to tylko 45 dni roboczych, a tradycyjną 60. Warto nadmienić, że od pierwszego stycznia wejdą zmiany w pit, o których można przeczytać tu:https://urzadskarbowy.eu/beda-nowe-wzory-pit-co-sie-zmieni/.

Prawa przysługujące w urzędach

Każdy petent w urzędzie powinien znać prawa, które mu przysługują, a są to:

  • Prawo do inicjatywy - to uprawnienie do podejmowania działań, które mają na celu wyjaśnić sytuację prawną
  • Prawo do uzyskania informacji - zezwala na wymaganie wszelkich informacji od urzędnika
  • Prawo do godnego traktowania - obowiązkiem urzędnika jest traktowanie klienta profesjonalnie, z poszanowaniem drugiej osoby oraz w sposób bezstronny
  • Prawo do składania skarg

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama