Pracownicy Zakładów w sposób ciągły wykonują wszystkie powierzone im zadania. Na bieżąco wdrażane są założenia wynikające z priorytetów ustanowionych przez Zarząd. Jednym z nich jest funkcjonująca w firmie od kilku lat Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR). W obecnych, niezwykle trudnych dla gospodarki czasach ogólnoświatowej pandemii zyskuje ona całkiem nowy wymiar.
Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 S.A. aktywnie zaangażowały się w projekty w zakresie zwalczania i zapobiegania zakażeniom wirusem SARS-CoV-2. W tym celu zainicjowano szereg działań, które mają nie tylko uchronić pracowników przed negatywnymi skutkami pandemii, ale również wspierać medyków w codziennej walce z niewidzialnym wrogiem.
Na terenie Spółki, zgodnie z sugestiami Ministerstwa Zdrowia zostały wprowadzone wszelkie procedury zapewniające bezpieczeństwo załodze wykonującej codziennie i co ważne nieprzerwanie od początku pandemii swoje obowiązki. Cała kadra przeszła szkolenie w zakresie środków ostrożności, jakie należy zachować w celu zniwelowania możliwości zakażenia, a wszystkie wydziały zostały wyposażone w środki do dezynfekcji. Natomiast pracownicy otrzymali maseczki jednorazowe, wielokrotnego użytku oraz lateksowe rękawiczki. Obowiązuje również zakaz zgromadzeń.
„Uznaliśmy, że przede wszystkim musimy chronić wszystkie osoby zatrudnione w WZL1 i maksymalnie zniwelować skutki ewentualnego pojawienia się wirusa w poszczególnych działach. Ważne stało się zapewnienie ochrony i na tyle na ile to możliwe komfortu pracy całej naszej kadrze” – komentuje Jarosław Gawryś, Dyrektor Marketingu i Rozwoju Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 1 S.A.
Zarząd WZL1 zdając sobie sprawę z istotnej roli Społecznej Odpowiedzialności Biznesu nie pozostał obojętny wobec pandemii i postanowił rozszerzyć strategię walki z koronawirusem poza mury Zakładów. Jednym z jej elementów było nawiązanie współpracy z Łódzkim Urzędem Wojewódzkim oraz Urzędem Marszałkowskim w Łodzi. Dzięki stałemu kontaktowi z przedstawicielami obu instytucji Spółce udało się dotrzeć do placówek medycznych, opiekuńczych, które najbardziej potrzebowały wsparcia.
Przedsiębiorstwo stawiło czoła ogromnemu wyzwaniu. W początkowej fazie pandemii zapotrzebowanie na certyfikowane środki ochrony osobistej czy respiratory było bardzo duże. Tymczasem na zakup urządzeń medycznych i innych środków ochrony indywidualnej przeznaczono około pół miliona złotych. Dzięki wytrwałości Zarządu i zespołu wykonującego codziennie kilkadziesiąt telefonów można było ogłosić sukces. Do placówek medycznych oraz podmiotów zwalczających i zapobiegającym zakażeniom wirusem SARS-CoV-2 trafiło około 25 000 maseczek chirurgicznych, kombinezony ochronne, ochraniacze na obuwie, fartuchy ochronne oraz płyny do dezynfekcji.
„Społeczna Odpowiedzialność Biznesu jest jednym z ważniejszych założeń realizowanych w WZL1. Mając na uwadze troskę o zdrowie i życie nie tylko pracowników firmy, ale również całego społeczeństwa zdecydowaliśmy się aktywnie włączyć w walkę z koronawirusem. Wierzymy, że nasze działania, zakupy maseczek i innych środków ochronnych, przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa medyków i innych osób narażonych na bezpośredni kontakt z osobami zakażonymi.” – powiedział Marcin Nocuń, Prezes Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 1 S.A.
Nie do przecenienia było również wsparcie finansowe udzielone szpitalom na zakup urządzeń medycznych. To właśnie dzięki tej inicjatywie Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Zgierzu pozyskał cztery respiratory, a łódzki szpital MSWiA kolejne dwa.
Co więcej Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 S.A. zostały Centrum Dystrybucji Środków w zakresie zwalczania i zapobiegania zakażeniom wirusem SARS-CoV-2. Udostępniły władzom województwa łódzkiego obiekt, na obszarze którego składowane są sprzęty i materiały medyczne, w tym środki ochrony indywidualnej oraz środki do dezynfekcji niezbędne do walki z pandemią.
Niemniej istotne okazało się również wsparcie lokalnych przedsiębiorców. Dzięki zaangażowaniu całej załogi WZL1 udało się zainicjować akcję „Tulipan”. W jej ramach plantatorzy systematycznie dostarczają do łódzkich Zakładów świeże kwiaty. Ogromne zainteresowanie inicjatywą przełożyło się na sprzedaż kilku tysięcy tulipanów, goździków, frezji i lilii.
Pandemia koronawirusa to dla większości przedsiębiorstw test nie tylko przetrwania, ale także skuteczności działania w okresie, w którym cały dotychczasowy świat i sytuacja gospodarcza uległy diametralnej zmianie. Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 S.A. podeszły do tego egzaminu z największym zaangażowaniem i energią. Chroniąc swoich pracowników i jednocześnie wspierając służby medyczne i lokalny biznes zdały go celująco. A wszystko to dzięki temu, że Spółka stała się jednym z liderów Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. zarówno w obszarze poziomu organizacji jak i finansowym uwzględniając rosnące przychody, zysk oraz wartość majątku.
Zarząd WZL1 jest gotowy do podjęcia dalszych działań wspomagających walkę z COVID-19 i z entuzjazmem patrzy w przyszłość aktywnie działając na rzecz szybszego powrotu „do normalności” i przezwyciężenia zaistniałego kryzysu epidemiologicznego.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.