Opłaty mają być inne niż te naliczane przez panele
Prezes MPK Zbigniew Papierski twierdzi, że jesienny termin jest niezagrożony.
- Trwają prace informatyczne. Myślę, że radni jeszcze będą musieli się przymierzyć do zmiany taryfy, jeżeli chodzi o stawki za poszczególne przystanki, ale zdążymy z tym, zanim system zostanie uruchomiony.
Opłaty mają różnić się od tych naliczanych przez panele znajdujące się w tramwajach linii 10, przez które przy pomocy karty bankomatowej można było płacić wyłącznie za przejechane przystanki. W pewnym momencie jednak panele przestały funkcjonować. Prezes Papierski wyjaśnia, że ten system był pilotażowy
- Kończymy ten test i wprowadzamy nowy model. Po to był ten pilotaż, żebyśmy zobaczyli, czy taki system opłat ma sens. Będą niewielkie przesunięcia, jeżeli chodzi o kwoty, ale nie jakieś istotne. Cel jest taki, żeby nie zniechęcić pasażerów do korzystania z komunikacji. Ja sobie już parę lat temu taki cel postawiłem, żebyśmy w ogóle przeszli na taryfę przystankową i zlikwidowali nawet bilety okresowe
- mówi Zbigniew Papierski.
Do nowego systemu będzie potrzeba aplikacja
Z nowego systemu będzie można korzystać przez mobilną aplikację. Wykorzystywane będą znane już pasażerom kody QR, które obecnie służą do potwierdzania zakupu biletów w aplikacjach mobilnych.
- Myślę, że system kodów QR sprawdził się i dlatego poszliśmy w to samo rozwiązanie, żeby nie stwarzać problemów i dwóch różnych systemów kasowania
- mówi prezes MPK.
https://tulodz.pl/mpk-lodz/polowa-lodzkich-tramwajow-nie-ma-klimy-mpk-lodz-ma-sposob-na-podniesienie-komfortu-pasazerow/XLbndBAGls8KyFIwRtTl
Czy w związku z tym nadchodzi schyłek biletomatów? Zbigniew Papierski tego nie wyklucza.
- Bilety papierowe na pewno zostaną. Myślę jednak, że ze względu na duże koszty utrzymania sieci biletomatów, no i awaryjność urządzeń, powoli będziemy się z nich wycofywać. Ale bilety papierowe zostaną, będzie można je kupić na przykład w Żabce czy w innych tego typu punktach.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.