Podwójne przystanki MPK Łódź. Czemu służą?
– Przystanki z wydłużonym peronem, przy których zatrzymują się dwa pojazdy jednocześnie, są dla podróżnych nie tylko wygodne, ale także pomagają oszczędzić czas
– mówi Tomasz Śliwiński z Zarządu Dróg i Transportu.
Najwięcej takich przystanków znajduje się na trasie W‑Z, łączącej Retkinię z centrum i Widzewem. Podwójne perony stoją tam od al. Wyszyńskiego przez Piotrkowską Centrum po ul. Rokicińską.
Podobne rozwiązania funkcjonują też na Kościuszki – Struga, przy al. Rodziny Poznańskich obok dworca Łódź Fabryczna oraz na niedawno przebudowanej ul. Legionów przy skrzyżowaniu z ul. Zachodnią.
Pasażerowie korzystają z takich udogodnień na Bałutach (ul. Zgierska – Dolna), Chojnach (ul. Dąbrowskiego) oraz na Widzewie, gdzie podwójne perony działają przy ul. Śmigłego‑Rydza – na wysokości ul. Milionowej i ul. Przybyszewskiego.
Gdzie pojawią się nowe inwestycje?
Miasto zapowiada, że tam, gdzie tylko pozwala na to infrastruktura, inwestycje będą uwzględniały właśnie podwójne przystanki. Ich lista ma wkrótce poszerzyć się o kolejne lokalizacje.
W ramach przebudowy ul. Rzgowskiej tego typu przystanek powstanie przy ul. Chóralnej. „Parami” tramwaje mają wkrótce zatrzymywać się też przy al. Kościuszki i ul. Zielonej – tu, gdzie budowany jest podziemny przystanek kolejowy Łódź Śródmieście. Kolejny wydłużony peron pojawi się przy skrzyżowaniu ul. Legionów z al. Włókniarzy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.