Inwestycje na około 4 mln zł
Prezes MPK Zbigniew Papierski zaznacza, że ostatnie miesiące to sporo dostaw tego typu sprzętu.
- Wcześniej dotarły do nas dwa ciągniki do przewozu szyn, teraz wóz wieżowy. To nowoczesny sprzęt, który ułatwi bieżące utrzymanie infrastruktury sieciowej pod kątem remontów i inwestycji. W tabor pomocniczy zainwestowaliśmy ostatnio łącznie około 4 mln zł.
Jeździ i na kołach, i na szynach
Wielką zaletą nowego nabytku łódzkiego przewoźnika jest możliwość jazdy zarówno na tradycyjnych kołach, jak i na szynach. To drugie umożliwiają specjalne koła pasujące do rowków w torach, które wysuwają się z podwozia, a wcześniej przy pomocy kamer namierzają punkty, w które mają trafić. Dzięki temu pojazd może poruszać się zarówno po "zwykłych" drogach, jak i tam, gdzie przejedzie jedynie tramwaj. Wóz ma także podnoszony na wysokość około 7-8 metrów wysięgnik, na którym przy naprawie sieci może pracować kilku robotników.
Auta są wysłużona i awaryjne
Zakup nowego pojazdu MPK tłumaczy koniecznością "odmłodzenia" taboru technicznego.
- Aktualnie stanowi go sześć wozów, przy czym najnowszy był kupowany w 2014 roku. Te auta są już wysłużone, do tego awaryjne. W porównaniu z nimi ten jest luksusowy
- mówi Krzysztof Kamiński, dyrektor wykonawczy MPK Łódź.
Zakład Torów i Sieci MPK Łódź utrzymuje ponad 200 kilometrów torów w całej aglomeracji łódzkiej. W gotowości jest pięć brygad, które do nagłych interwencji wyjeżdżają w dzień, natomiast do konserwacji w nocy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.