reklama
reklama

Chcą Cię okraść przez telefon. Nie reaguj na takie wiadomości!

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: pixabay

Chcą Cię okraść przez telefon. Nie reaguj na takie wiadomości! - Zdjęcie główne

Oszuści wymyślają coraz to nowe metody, które mają nas skłonić do kliknięcia w link | foto pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Polska i światOszuści znowu atakują. Coraz więcej osób informuje, że otrzymało wiadomość od rzekomego przewoźnika o zatrzymaniu ich paczki. Ratunkiem ma być dopłacenie za przesyłkę. Pamiętajmy: Nigdy nie wchodźmy w link zapisany SMS-ie! W przeciwnym razie możemy paść ofiarą oszustów, którzy włamią się na nasze konto bankowe.
reklama

Przestępcy próbują oszukać nas na wiele sposobów. Od kilku tygodniu wykorzystują fakt, że coraz więcej ludzi robi zakupy w sieci. Oszuści wysyłają SMS-y, podając się za firmy przewozowe, dostarczające paczki do automatów.  Informują w nich, że paczka został wstrzymana z tytułu niedopłaty i proszą o uregulowanie należności. W wiadomości podany jest link. Kwota, która trzeba zapłacić jest niewysoka, zazwyczaj wynosi 1,99. 

W innej wersji oszustwa w treści SMS-a czytamy, że paczka został zatrzymana w sortowni, ze względu na przekroczenie zadeklarowanej wagi. Jeżeli nie dopłacimy, nasze zamówienie wróci do nadawcy. Tu mamy do dopłacenie jeszcze mniej - bo tylko 0,48 zł.  

Oszuści wysyłają wiadomości do losowo wybranych osób, z nadzieją, że trafiają do osób, które faktycznie czekają na przesyłkę. Ci natomiast, nie chcąc jej stracić, często bez zastanowienia wchodzą w podany link, dzięki czemu przestępcy są w stanie zdobyć dostęp do ich danych lub też konta bankowego. 

reklama

Oszuści wymyślają nowe sposoby, firmy przewozowe apelują 

Do policyjnych apeli, aby pod żadnym pozorem nie wchodzić w podane linki, dołączyli się również przewoźnicy, pod których często podszywają się oszuści. DHL wydał komunikat, w którym poinformował, że zauważył, że oszuści bezprawnie wykorzystujący nazwę i markę ich firmy, próbują okraść klientów kupujących przez internet.

"Oszuści wykorzystują do tego celu wiadomości e-mail i grafiki, które na pierwszy rzut oka wyglądają, jakby zostały wysłane przez firmę DHL. W większości przypadków takie wiadomości zawierają informacje o internetowych transakcjach sprzedaży dóbr konsumpcyjnych, za które należy zapłacić, zanim zostaną doręczone. Informujemy, że firma DHL nie wymaga płatności tego rodzaju. Firma DHL pobiera opłaty jedynie za oficjalne transakcje związane z dostawą"

reklama

- wyjaśnia jednoznacznie DHL. DPD zaapelowało natomiast, aby uważać nie tylko na wiadomości o zatrzymaniu paczki w sortowni, ale także pod żadnym pozorem nie pobierać ich rzekomej aplikacji po informacji o rzekomym "błędnym adresie dostawy".

Fałszywe wiadomości również na WhatsApp

Firma zwróciła również uwagę na kolejną metodę oszustw, tym razem w serwisach aukcyjnych. Jedna z najnowszych metod polega na skontaktowaniu się z ofiarą za pośrednictwem komunikatora WhatsApp. Złodziej twierdzi, że dokonał zakupu i wysyła link, który rzekomo ma prowadzić do systemu płatności czy systemu wysyłkowego DPD - umożliwiającego wybór typu wysyłki i odebrania pieniędzy za zakupione towary. W rzeczywistości trafiamy na fałszywą stronę, stworzoną do wyłudzania danych kart płatniczych i danych  do konta bankowego.

reklama

Oszuści podszywają się również pod InPost. Dlatego, jak poinformował nas Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy, firma już ponad dwa lata temu zrezygnowała z komunikacji z klientem drogą sms-ową.

 Nasi klienci doskonale wiedzą, że my do nikogo nie piszemy z żądaniem dopłaty do paczki. Nasza komunikacja w 90 procentach odbywa się przez aplikację, która jest najpopularniejszą aplikacją konsumencką w Polsce, z ponad 9 mln aktywnych użytkowników

- zaznaczył Wojciech Kądziołka. 

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama