Od kilku dni użytkownicy Facebooka oraz Instagrama otrzymują informację, że muszą podjąć decyzje dotyczącą reklam. - Z powodu zmiany przepisów w twoim regionie możesz teraz wybrać, czy chcesz dalej korzystać z produktów Meta za darmo. W tym celu zezwól nam na używanie Twoich informacji na potrzeby reklam. Aby korzystać z Produktów Meta bez reklam, możesz wykupić subskrypcję - brzmi wiadomość.
Płać, albo oglądaj reklamy. Meta daje wybór użytkownikom mediów społecznościowych
Co to dokładnie oznacza? To, że osoby, które nie lubią reklam, które wyświetlają im się w mediach społecznościowych, mogą się ich teraz skutecznie pozbyć. Jak? Płacąc comiesięczny abonament. Opcja ta dostępna jest od listopada. Opłata dla mieszkańców Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii to 9,99 euro (ok. 44,5 zł). To jednak stawka dla korzystających z komputerów stacjonarnych. Użytkownicy urządzeń mobilnych będą musieli zapłacić 12,99 euro miesięcznie (ok. 58 zł).Bloger Mirosław Skwarek, twórca Akademii Socjal Mediów informuje, że osoby, które nie będą chciały płacić, a nadal będą chciały korzystać z Facebooka i Instagrama muszą się zgodzić, że ich dane będą przetwarzane w Unii Europejskiej w celu dopasowania reklam.
Dlaczego tak się stało? Dlatego, że Unia Europejska zakazała Macie śledzenia nas i dopasowywania do nas reklam - tłumaczy.
Chodzi o przepisy, które 27 października podjęła Europejska Rada Ochrony Danych na wniosek urzędów ochrony danych osobowych w Holandii i Norwegii. Mówią one, że Meta musi zaprzestać wyświetlania reklam opartych na zachowaniach użytkowników w internecie, ponieważ są one sprzeczne z europejskimi przepisami dotyczącymi prywatności.
Jedna opłata za wszystkie konta. Jednak tylko do czasu
Meta poinformowała, że niezależnie od tego, czy ludzie zdecydują się na bezpłatne korzystanie z ich produktów z reklamami, czy też wykupią subskrypcję, aby nie widzieć reklam, dołoży wszelkich starań, aby informacje innych osób były prywatne i bezpieczne. - Zgodnie z naszą polityką oraz ogólnym rozporządzeniem UE o ochronie danych - zaznaczyła. Dodała, że do 1 marca 2024 r. początkowa subskrypcja obejmie wszystkie połączone konta w Centrum kont użytkownika. Później jednak za każde dodatkowe konto użytkownika będzie obowiązywać dodatkowa opłata w wysokości 6 euro miesięcznie w Internecie i 8 euro miesięcznie w systemach iOS i Androi (na urządzeniach mobilnych).
Wierzymy w Internet wspierany reklamami, który zapewnia ludziom dostęp do spersonalizowanych produktów i usług niezależnie od ich statusu ekonomicznego. Umożliwia to także małym przedsiębiorstwom dotarcie do potencjalnych klientów, rozwój ich działalności i tworzenie nowych rynków, napędzając wzrost gospodarki europejskiej. Podobnie jak inne firmy, będziemy nadal opowiadać się za Internetem wspieranym przez reklamy, nawet w przypadku naszej nowej oferty subskrypcji w UE, EOG i Szwajcarii. Szanujemy jednak ducha i cel tych zmieniających się przepisów europejskich i zobowiązujemy się do ich przestrzegania
- przyznała firma Marka Zuckerberg w wydanym komunikacie.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.