To wynik, który w skali kraju plasuje nasze miasto na pierwszym miejscu. Duża w tym zasługa meczów reprezentacji Polski, które gromadziły największą publikę na obiekcie przy al. Piłsudskiego (nie licząc finału).
- Turniej zakończył się wielkim sukcesem Łodzi. O Łodzi mówiło się w wielu krajach, ale to co jest mierzalne, to ekwiwalent reklamowy, który dla Łodzi wyniósł blisko 56 milionów złotych. Całość turnieju to 148 milionów – powiedział Piotr Kurzawa z Łódzkiego Centrum Wydarzeń.
Zdaniem Kurzawy dobra frekwencja na meczach była skutkiem kampanii promocyjnej przeprowadzonej przez Miasto.
- Nasza kampania składała się z kilku etapów. Zaczęliśmy od plakatów z hasłem „Zobacz przyszłe gwiazdy w Łodzi”. Tam pojawiały się zdjęcia z gwiazdami z poprzednich lat. Kampania zalała Internet. Zadbaliśmy także o billboardy z wizerunkiem Grzegorza Krychowiaka oraz udekorowanie ulicy Piotrkowskiej flagami wszystkich uczestników MŚ do lat 20 w Polsce. Rozdysponowaliśmy wśród kibiców także blisko 10 000 przewodników dla kibiców – skomentował Kurzawa.
Zadowolenia z imprezy nie krył Tomasz Koralewski z Łódzkiej Organizacji Turystycznej, który wyliczał zalety przeprowadzenia Mistrzostw Świata do lat 20 w Łodzi.
- To wydarzenie po raz kolejny wzmocniło nasz wizerunek na turystycznej mapie świata. Osoby, które przyjechały do Łodzi, to byli głównie goście z Polski i krajów ościennych, ale do Łodzi zawitali także kibice z tych bardziej egzotycznych krajów np. z Kolumbii, Tahiti czy Korei Południowej – zdradził Koralewski.
I dodał: - Z mojej perspektywy to jest kolejny krok w skutecznej i konsekwentnej polityce promocyjnej miasta. Feedback ze strony branży turystycznej jest zdecydowanie pozytywny.
ŁOT chce wykorzystać duże zainteresowanie miastem ze strony zagranicznych mediów. Dlatego też chętnie zaprasza zagranicznych dziennikarzy. Jak zapowiada Tomasz Koralewski, na przełomie czerwca i lipca do Łodzi przyjadą 3 zagraniczne redakcje.
- Najlepszym przykładem kontynuacji naszych działań jest fakt, iż w przyszłym tygodniu do Łodzi przyjedzie ekipa francuskiej telewizji, tydzień później przyjadą dziennikarze z Rosji, a po nich dziennikarze ze Stanów Zjednoczonych. Ich zadaniem będzie pokazanie Łodzi, jako potencjalnej destynacji turystycznej – zakończył Koralewski.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.