Magdalena Zając wraz z zespołem Proxcars TME Rally Team zajęła 45. miejsce w kategorii Ultimate i pierwsze miejsce w klasie T 1.1. Podczas całego rajdu, zespół łodzianki pokonał 8 tysięcy kilometrów, zużył 3500 litra paliwa oraz zmienił 30 sztuk opon.
Prowadzi księgarnie w Łodzi. Właśnie zapisała się w historii Rajdu Dakar
Przed wyjazdem do Arabii Saudyjskiej Magdalena Zając przekonywała, że celem na tegoroczny Rajd Dakar jest jego ukończenie. Po czternastu dniach rywalizacji cel ten został zrealizowany i to z nawiązką.
Jesteśmy szczęśliwi, że startując drugi raz w historii, udało nam się go przejechać. W opinii większości zawodników był to najtrudniejszy Dakar w Arabii Saudyjskiej - W naszej kategorii Ultimate wystartowało łącznie 70 ekip. Na mecie finalnie zameldowało się 55 zespołów. My w tej klasyfikacji zajęliśmy 45. miejsce i pierwsze w klasie T1.1 - mówi Magdalena Zając, kierowca zespołu Proxcars TME Rally Team.
Jak dodała, jej zespół jest już spakowany i szykuje się do powrotu do domu. Nie oznacza to dla nich końca sportowych emocji. W tym roku Proxcars TME Rally Team weźmie udział również w kolejnych zawodach - w randze Mistrzostw Świata W2RC: BP Ultimate Rally-Raid Transiberico, Desafio Ruta 40 oraz Rallye du Maroc, a także w wybranych zawodach w ramach Pucharu Świata w Rajdach Terenowych Baja oraz Pucharu Europy w Rajdach Baja.
Zespół Proxcars TME Rally Team z #teamTME tworzą: kierowca Magdalena Zając, pilot Jacek Czachor, inżynier Adam Szelerski, mechanicy: Szymon Nyklewicz, Jakub Borkowski, Lech Kurpiewski, Radosław Bomba.
Łodzianka swoje marzenia o rajdach zaczęła realizować sześć lat temu. Dziś na swoim koncie ma udział w wielu rajdach w randze Mistrzostw Świata, Pucharu Świata oraz uczestniczyła w tegorocznej edycji Rajdu Dakar. Aktualnie zasiada za kierownicą rajdowej Toyoty Hilux w specyfikacji T1, nazywanej przez zespół „Kicią”. Poza rajdami jej pasją są również książki. Zajmuje się nimi również zawodowo, ponieważ prowadzi w centrum Łodzi księgarnię.
Zespół rajdowy Proxcars TME Rally Team wspiera łódzka firma Transfer Multisort Elektronik.
Rajd Dakar to doroczny rajd terenowy organizowany obecnie przez Amaury Sport Organisation. Dostępny jest również dla amatorów, którzy stanowią około 80% uczestników.
Trasa rajdu jest bardzo trudny, zawodnicy podróżują przez pustynię, a długość odcinków specjalnych sięga kilkuset kilometrów dziennie. Z tego powodu używa się pojazdów terenowych, znacznie wytrzymalszych od tych używanych w rajdach płaskich.
Czytaj również: Łodzianka jako jedyna w Polsce tworzy lampy z papieru. Są ewenementem w skali Europy
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.