reklama

AI ma pomagać łódzkim urzędnikom. Ogłosił to minister [FOTO]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

AI ma pomagać łódzkim urzędnikom. Ogłosił to minister [FOTO] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
5
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości ŁódźSztuczna inteligencja będzie pomagała w pracy łódzkim urzędnikom. Ma to być możliwe dzięki PLLuM, czyli Polskiemu Dużemu Modelowi Językowemu, który usprawni działanie administracji publicznej.
reklama

List intencyjny podpisano w EC1

W sprawie wdrożenia PLLuM miasto podpisało list intencyjny z Ministerstwem Cyfryzacji. Z tej okazji do Łodzi przyjechał minister Krzysztof Gawkowski. Z prezydent Hanną Zdanowską i przedstawicielami samorządu oraz łódzkich uczelni spotkał się w EC1.

- Bardzo się cieszę z inicjatywy pani prezydent Zdanowskiej, z inicjatywy miasta Łódź, że zgłosiło chęć, potrzebę tego, abyśmy wspólnie stworzyli wyjątkowy projekt i żeby Łódź dołączyła do ośrodków wiodących, które będą zajmowały się w Polsce sztuczną inteligencją. Bo miasto Łódź, i to z przyjemnością ogłaszam, dołącza do grona ośrodków wiodących, które będą tworzyły polski ekosystem sztucznej inteligencji. I Łódź staje się tym samym liderem rozwoju sztucznej inteligencji w całej Polsce, bo jest piątym ośrodkiem w Polsce, który będzie z ośrodkami akademickimi rozwijał sztuczną inteligencję, super szybkie komputery, będzie inwestował w studentów, w ich naukę, w programy, będzie dawał poczucie, że wspieramy sztuczną inteligencję, która ma służyć człowiekowi

reklama

- mówi Krzysztof Gawkowski.

Prostszy kontakt, krótszy czas obsługi i zrozumiały język

Projekt jest częścią krajowej "Polityki rozwoju sztucznej inteligencji do 2030 roku". Ministerstwo zapewni Łodzi wsparcie techniczne i eksperckie, w tym dostęp do superkomputerów, centrów danych i infrastruktury o wysokiej przepustowości. 

PLLuM to narzędzie, które pozwala administracji publicznej korzystać z możliwości sztucznej inteligencji bezpiecznie, zgodnie z prawem i w języku polskim. Model wspiera urzędników w codziennej pracy: od streszczania dokumentów po analizę zapytań mieszkańców. Dla mieszkańców oznacza to prostszy kontakt z urzędem, krótszy czas obsługi i zrozumiały język komunikacji.

- To nie jest wymysł włodarzy, którzy chcą mieć jakąś "zabawkę". To jest naprawdę projekt przyszłościowy, który wprowadzi Łódź w nową epokę, konieczną z punktu widzenia sprawności i jakości zarządzania miastem, z punktu widzenia możliwości dostępu do informacji i szybszego załatwiania szeregu spraw przez naszych mieszkańców. Bo przecież to oni będą bezpośrednimi beneficjentami

reklama

- podkreśla Hanna Zdanowska.

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
logo