reklama
reklama

Awaria biletomatu. Co robić? W autobusach i tramwajach pojawią się naklejki

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński

Awaria biletomatu. Co robić? W autobusach i tramwajach pojawią się naklejki - Zdjęcie główne

Biletomat nie działa w autobusie lub tramwaju? Jechać dalej? O tym, jak postępować w takie sytuacji, będą informowały naklejki w autobusach i tramwajach. | foto Tomasz Śliwiński

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźBiletomat nie działa w autobusie lub tramwaju? Jechać dalej? O tym, jak postępować w takie sytuacji, będą informowały naklejki w autobusach i tramwajach.
reklama

W tramwajach i autobusach MPK Łódź mają pojawić się naklejki na biletomatach, informujące o tym, że w sytuacji awarii można kontynuować podróż.

Na sprawę zwrócił uwagę radny Marcin Hencz (KO).

"Niestety dość często spotykam się z sytuacją, w której pasażerowie nie są świadomi swoich praw w takiej sytuacji. Następuje dopytywanie podróżnych o odkupienie bilety, a czasem opuszczanie pojazdu. Chciałem prosić o umieszczenie w widocznym miejscu na biletomacie wyraźnej informacji, że w przypadku awarii podróżnym ma prawo kontynuować podróż. Mniejszym drukiem powinna pojawić się informacja, co jest utożsamiane z awarią, bo czasami zdarzają się sytuacje, kiedy system straci zasięg na zaledwie kilkadziesiąt sekund lub urządzenie się restartuje. Opisanie takiej prostej instrukcji postępowania utnie też możliwość do ewentualnych nieuzasadnionych odwołań u osób, które próbowały unikać opłaty"

reklama

- napisał radny w swojej interpelacji.

Nowe naklejki w tramwajach i autobusach MPK pojawią się na biletomatach

Jak informuje Tomasz Piotrowski, wiceprezydent Łodzi, naklejki na biletomatach mają pojawić się pod koniec stycznia przyszłego roku. Awarie biletomatów wcale nie są takie rzadkie. 

- Nie mogłam kupić biletu przez awarię biletomatu. Dostałam jednak mandat, bo gdy była kontrola urządzenia były sprawne. Tłumaczono mi, że system stracił zasięg. Teraz kupuję bilety wyłącznie w aplikacji i skanuję kody QR

- mówi Czytelniczka.

MPK podkreśla, że biletomaty są pod stałym nadzorem, zarówno samej spółki, jak i przede wszystkim operatora, który nimi zarządza. 

reklama

- Warto zaznaczyć, że biletomaty są tylko jedną z możliwości uiszczenia opłaty za przejazd. Bilety można nabyć także w wielu punktach stacjonarnych, kilkudziesięciu biletomatach stacjonarnych, a także poprzez różne aplikacje mobilne

- informował TuŁódź Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK Łódź.

W przypadku kontroli w pojeździe, w którym biletomat nie działa, bilet można kupić u kontrolera. Zapłacić można zarówno gotówką, jak i kartą płatniczą. Problemy z biletomatami zgłaszać mailowo (biletomaty@mpk.lodz.pl) lub telefonicznie (infolinia: 42 638 90 20).

reklama

 
 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama