reklama
reklama

Awaria biletomatu w tramwaju lub autobusie? MPK Łódź radzi, co robić w takich sytuacjach

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński

Awaria biletomatu w tramwaju lub autobusie? MPK Łódź radzi, co robić w takich sytuacjach - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
4
zdjęć

Przez aplikację, w kiosku, a może w tramwaju? Sposobów na zakup biletu jest wiele, ale co robić gdy biletomat nie działa? | foto Tomasz Śliwiński

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości ŁódźPrzez aplikację, w kiosku, a może w tramwaju? Sposobów na zakup biletu jest wiele, ale co robić gdy biletomat nie działa?
reklama

Kiedyś bilety komunikacji miejskiej dostępne były nie tylko w kioskach, ale także u kierowcy. Dziś kierowcy MPK Łódź biletów już nie sprzedają, ale są za to inne sposoby. Wśród nich oczywiście zakup biletu w biletomacie.

Biletomat MPK Łódź nie działa? Sprawdź, co robić

Co robić, gdy okaże się jednak, że ten jest uszkodzony lub nie działa? W momencie, w którym kontroler biletów potwierdzi awarię biletomatu, bilet możemy zakupić u niego.

Jeśli biletomat działa, bilet powinniśmy kupić od razu po wejściu do pojazdu.

- Jeśli kontroler potwierdzi awarię biletomatu, pasażer może zakupić bilet u kontrolera. Bilet powinniśmy zakupić i skasować niezwłocznie po wejściu do pojazdu.

- informuje portal TuLodz.pl Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK Łódź.

reklama

Bilet, który uprawnia nas do podróżowania pojazdami MPK Łódź możemy kupić także w biletomatach stacjonarnych, które zlokalizowane przy wielu przystankach autobusowych i tramwajowych.

Jak kupić bilet na tramwaj MPK Łódź?

Oprócz tego dostępny jest szereg aplikacji mobilnych, które oferują sprzedaż biletów w kilka sekund. Od wielu lat kupno biletu na przejazd komunikacją miejską umożliwiają także aplikacje bankowe.

reklama

- Pierwszą czynnością, jaką pasażer jest zobowiązany dokonać bezpośrednio po wejściu do pojazdu jest skasowanie biletu za przejazd o łącznym nominale równym co najmniej opłacie za podróż w wybranym przez niego przedziale czasowym, bądź zakup biletu: 1) za pomocą systemu płatności mobilnych; 2) w pojeździe i jego skasowanie.

- dodaje.

Wspomniane wcześniej rozwiązania są możliwe, ale tylko, gdy posiadamy kartę płatniczą, lub dostępny w telefonie Internet. Co robić, gdy mamy dostępną tylko gotówkę?

- Biletomat mobilny jest tylko jedną z możliwości zakupu biletu. Brak karty nie zwalnia pasażera z konieczności posiadania biletu. Za gotówkę bilety możemy kupić w kioskach, sklepach oraz biletomatach stacjonarnych.

- mówi.

reklama

Wiele łódzkich tramwajów jest wyposażonych nawet w dwa biletomaty, które dostępne są w jednym pojeździe. Umożliwia to zakup biletu na wypadek kolejki do jednego z nich. W tramwajach starszego typu biletomat znajduje się w pierwszym wagonie.

- Wszystkie pojazdy MPK są wyposażone w biletomaty. W przypadku tramwajów biletomat znajduje się w pierwszym wagonie..

- dodaje.

Biletomaty, które są obecnie zamontowane w pojazdach MPK Łódź były wymieniane ostatni raz w ubiegłym roku.

reklama

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama