reklama
reklama

Było 6 mln pasażerów, ma być więcej. ŁKA wkracza w 2020 rok z przytupem

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Na czwartkowej (30 stycznia) konferencji prasowej w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi przedstawiono plany nowych połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Drzewicy oraz podsumowano wyniki przewozu pasażerów w 2019 roku.  
reklama

Podczas konferencji prasowej z udziałem m.in. marszałka województwa łódzkiego Grzegorza Scheiblera, dyrektora Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Grzegorza Jastrzębowskiego i prezesa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Janusza Malinowskiego przedstawiono wyniki łódzkiego przewoźnika kolejowego za rok 2019 oraz poinformowano o nowych połączeniach, które już za pół roku będą dostępne dla pasażerów ŁKA. Ważnym tematem był także rozwój oferty zintegrowanego biletu ŁKA i PKS, który ułatwia podróż po województwie środkami obu przewoźników.

!reklama!

Nowy rok to dla spółki czas dalszego rozwoju. Jednym z jego elementów będzie otwarcie nowego połączenie do Drzewicy. Zostanie ono uruchomione już 14 czerwca. W ciągu dnia do dyspozycji pasażerów będzie 5 par pociągów jadących w tym kierunku. Jak mówił marszałek Grzegorz Schreiber, nowe połączenie to efekt wsłuchiwania się w głos mieszkańców województwa.

- Mieszkańcy tej części województwa wielokrotnie podnosili postulat realizacji połączeń do Drzewicy. Stąd nasza decyzja - powiedział podczas konferencji marszałek województwa łódzkiego

Łódzka Kolej Aglomeracyjna stale poszerza swoją ofertę. W zeszłym roku zwiększono liczbę dotychczasowych połączeń, a także otwarto nowe m.in. na liniach Zgierz – Łódź Chojny – Łódź Widzew przez Łódź Olechów Wiadukt oraz Skierniewice – Kutno. To przynosi efekty w postaci coraz większej liczby pasażerów. W zeszłym roku ŁKA przewiozła ponad 6 mln osób, co stanowi wzrost względem 2018 roku o 27 proc. W liczbach bezwzględnych to o 1,3 mln pasażerów więcej. Plany na obecny rok są jeszcze ambitniejsze: łódzki przewoźnik chce obsłużyć w 2020 roku 8 mln pasażerów. Ma mu w tym pomóc nie tylko nowe połączenie do Drzewicy, ale także rozwój oferty zintegrowanego biletu ŁKA i PKS. Rozwiązanie wprowadzone we wrześniu 2019 roku jest odpowiedzią na zjawisko wykluczenia komunikacyjnego mieszkańców województwa. Dzięki wspólnemu biletowi możliwe jest dotarcie do celu środkami obu przewoźników, płacąc za bilet tylko raz. W 2020 roku do dyspozycji pasażerów z regionu łódzkiego będzie 36 połączeń (o 7 więcej niż w poprzednim roku). Powstanie także nowy punkt styku, gdzie łatwo będzie można przesiąść się z jednego środka lokomocji do drugiego. Ten punkt będzie zlokalizowany w Tomaszowie Mazowieckim.

Bardziej dostępna oferta to jednak nie tylko nowe połączenia, ale także ułatwienia w kupowaniu biletów. Od marca 2019 bilety ŁKA można kupić w smartfonowej aplikacji Bilkom. Z kolei w lutym tego roku, zintegrowany bilet ŁKA - PKS będzie możliwy do kupienia w serwisach KOLEO i SkyCash. Rozwój mobilnej dostępności biletów powinien skutkować zwiększeniem liczby pasażerów.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna odnosi także sukcesy na innym polu. Według słów prezesa spółki, Janusza Malinowskiego ŁKA jest doceniana przez pasażerów oraz ekspertów.

- Łódzka Kolej Aglomeracyjna według statystyk Urzędu Transportu Kolejowego jest też najpunktualniejszym przewoźnikiem w Polsce. Nasza punktualność wynosi 95 procent – powiedział Janusz Malinowski podczas konferencji

W zeszłym roku ŁKA zanotowała zwiększenie przychodów o 30 proc. Z kolei Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego za swoje zaangażowanie w zrównoważony transport otrzymał nagrodę od Ministerstwa Infrastruktury.

Źródło: mat. prasowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama