MPK–Łódź wybrało, według firmy, najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę 17 autobusów elektrycznych. To oferta firmy VOLVO BUS CORPORATION.
!reklama!
Koszt 17 autobusów tego typu to ok. 47, 6 mln zł brutto. Przetarg zostanie jednak rozstrzygnięty dopiero wtedy, gdy w ciągu 10 dni od ogłoszenia wyników postępowania drugi oferent nie odwoła się do Krajowej Izby Odwoławczej, a w ciągu kolejnych dwóch tygodni dokumentacja przetargowa przejdzie pomyślnie kontrolę uprzednią w Urzędzie Zamówień Publicznych.
- Myślę, że dopiero w połowie września powinniśmy podpisać umowę, a konsekwencją podpisania umowy we wrześniu będzie dostawa tych autobusów na przełomie listopada i grudnia 2021 r. – podkreśla Zbigniew Papierski, prezes MPK–Łódź. - W grudniu 2021 r. te autobusy powinny się pojawić na naszych drogach. Natomiast całe postępowanie, które obejmuje nie tylko zakup autobusów, ale również budowę wiaty postojowej i dostawę stacji ładowania, powinno się skończyć pod koniec 2021 r.
Zajezdnia Limanowskiego, w której mają stacjonować pierwsze w Łodzi "elektryki", przewidziała już dla nich specjalistyczną infrastrukturę.
- W przypadku wyposażenia nowej hali serwisowej przewidzieliśmy dostosowanie jej do obsługi autobusów elektrycznych. Powstanie także wiata, gdzie będą stacjonowały autobusy. Mają one parkować po obu stronach wiaty, natomiast w jej środku będą zamontowane ładowarki stacjonarne, które będą doładowywały akumulatory autobusów podczas ich nocnego postoju i przygotowywały je do porannych wyjazdów – wyjaśnia Grzegorz Matusiak, kierownik Zajezdni Limanowskiego. – W tej chwili pozostała nam jeszcze tylko kwestia rozstrzygnięcia przetargu na wykonanie samej konstrukcji wiaty, a w trakcie jest też przetarg na dostawę ładowarek.
VOLVO BUS CORPORATION konkurowało w przetargu z firmą Solaris i złożyło od niego nieco wyższą ofertę.
- Oprócz ceny, która była oceniana w 60 proc., znaczenie miały też parametry techniczno–ekologiczne. To co zaważyło o wyborze oferty Volvo to energochłonność autobusu, dzięki temu Volvo otrzymało parę punktów więcej – podkreśla Zbigniew Papierski.
W przetargu zastosowano prawo opcji, czyli MPK–Łódź będzie miało możliwość dokupienia jeszcze 6 takich samych autobusów już bez konieczności ogłaszania nowego przetargu. W przypadku domówienia dodatkowych pojazdów oferta VOLVO BUS CORPORATION wzrasta do 64,5 mln zł brutto.
- Cały projekt to koszt 65 mln zł brutto, natomiast 17 autobusów to 38 mln zł netto. Unijne dofinansowanie do niego jest na poziomie 84 proc., czyli MPK–Łódź płaci tylko 16 proc. – zaznacza prezes MPK–Łódź.
Autobusy będą kursowały na liniach 86, 83 i 80, które przebiegają przez centrum miasta.
Źródło: UMŁ
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.