Wyniki jeszcze nie gotowe
- Oczekujemy na dostarczenie kompletu dokumentów potwierdzających wykonanie robót oraz ekspertyz technicznych dla budynku 1 Maja 21. Określą zakres jego wzmocnienia. Wykonawca - PBDiM - rozpoczął rozszerzone badania geologiczne oraz badania stanu technicznego kamienic na dalszej trasie dużego tunelu. Równolegle trwa inwentaryzacja budynków na kolejnym fragmencie trasy, od przystanku Śródmieście do Dworca Fabrycznego. Oczekujemy na przedstawienia pełnych ekspertyz i wyników badań gruntowych, które określą zakres robót mających na celu minimalizację ryzyka oraz sposób zabezpieczenia budynków. Ze względu na możliwe trudne warunki pod ziemią i nie najlepszy stan niektórych kamienic, nie wykluczamy żadnych scenariuszy. Chodzi o bezpieczeństwo ludzi i mienia. To jest dla nas priorytet
- relacjonuje Rafał Wilgusiak z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Kiedy ruszy Katarzyna?
Czy na trasie budowy tunelu średnicowego dojdzie do wyburzeń kamienic? Na razie brak konkretów. Trwają przygotowania do wznowienia drążenia. Na razie gotowy jest już podziemny blok postojowy przy al. 1 Maja. To właśnie w niego ma się wwiercić czoło maszyny TBM.Tarcza „Katarzyna” nie ruszy jednak z miejsca, dopóki nie zostaną wykonane wszystkie konieczne zabezpieczenia. Zarówno gruntu, jak i budynku, pod którym aktualnie się znajduje.
Prace stabilizujące podłoże w rejonie postoju TBM zostały już zakończone. Teraz kluczowe jest dostarczenie pełnej dokumentacji potwierdzającej wykonanie robót oraz zawierającej ekspertyzy techniczne dla kamienicy przy al. 1 Maja 21. To kluczowe dokumenty, by można było bezpiecznie kontynuować drążenie tunelu.
Już wiadomo, że termin ukończenia prac ustalony na czerwiec przyszłego roku jest nierealny. Wykonawca złożył bowiem wniosek o przedłużenie prac o rok, czyli do 30 czerwca 2027 roku. Czy termin zostanie zaakceptowany? Aneks umowy dotyczący tej kwestii jeszcze nie jest podpisany.
Komentarze (0)