Nowy Zakład Techniki MPK Łódź na Helenówku rośnie w oczach. Bryła budynku już gotowa, trwa montaż okien, bram i urządzeń. Tymczasem na tablicy informacyjnej widnieje termin zakończenia prac: lipiec 2025. Czy roboty zbliżają się do finału, czy też inwestycja się opóźniła? MPK odpowiada: wszystko idzie zgodnie z planem.
Suwnice, śrutownia i lakiernia już na miejscu
Na placu budowy nie ma przestoju. Jak informuje MPK, bryła obiektu została już ukończona. Trwa montaż okien i bram wjazdowych do hal, a wewnątrz budynku powstają ścianki działowe, które wyznaczą docelowy układ pomieszczeń. Instalowana jest również hydraulika.
Do hal trafiają już pierwsze urządzenia, które w przyszłości będą służyły pracownikom do modernizacji i napraw wagonów tramwajowych. Zamontowano suwnice, czyli urządzenia pozwalające na podnoszenie i transport ważących kilka ton elementów.
W zakładzie znajduje się już również śrutownia (do oczyszczania metalowych części) oraz powstająca obok lakiernia. W jednym z warsztatów zainstalowano urządzenie do impregnacji próżniowo-ciśnieniowej silników elektrycznych, a także kompresorownię, która będzie zasilać cały obiekt sprężonym powietrzem.
Torowiska do hal i rozbudowa wyposażenia
Równolegle trwają prace ziemne przed budynkiem. Powstaje układ torowy, który pozwoli na wjazd wagonów tramwajowych bezpośrednio do poszczególnych hal serwisowych.Docelowo część maszyn będzie też przeniesiona z obecnego zakładu przy ul. Tramwajowej, co oznacza konieczność skoordynowania transportu, montażu i rozruchu. Wszystko to ma zakończyć się w drugiej połowie roku.
Czy lipcowy termin z tablicy jest aktualny?
Tablica informacyjna przy inwestycji wskazuje, że zakończenie prac nastąpi w lipcu 2025 roku. Czy to oznacza, że budowa się opóźnia? O to dopytaliśmy rzecznika MPK.
- Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Konstrukcja budynku została już ukończona. Tablica informacyjna była postawiona jeszcze przed rozpoczęciem budowy i nie obejmowała prac dodatkowych (zleconych w późniejszym etapie) oraz czasu niezbędnego do przeprowadzenia skomplikowanej przeprowadzki, tak aby zakład mógł przynajmniej w części cały czas funkcjonować
- uspokaja mówi Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK Łódź.
Jak będzie działał nowy zakład?
Zakład Techniki MPK Łódź powstaje na terenie dawnej zajezdni Helenówek. To właśnie tu będą trafiać łódzkie tramwaje: do napraw, modernizacji, malowania oraz wymiany i produkcji części i podzespołów.
W nowych halach znajdą się m.in.:
- naprawy bieżące i montaż czysty,
- warsztat elektryczny i mechaniczny,
- śrutownia, lakiernia, stolarnia, spawalnia,
- demontaż, myjnia, narzędziownia, magazyny,
- pomieszczenia pomocnicze.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.