Połączenie, które powstanie w przyszłości, ma w znacznym stopniu ułatwić dojazd do autostrady A1. Obecnie można do niej dojechać od północy – ul. Brzezińską lub od centrum – Rokicińską. Do tej pory nie było dojazdu dla jadących z południa.
!reklama!
Dwa pierwsze etapy inwestycji pochłonęły 482 mln złotych, zaplanowany trzeci ma być znacznie tańszy. Jego budowa ma zamknąć się w kwocie około 130 mln zł, z czego większość kosztów pokryje unijne dofinansowanie.
By inwestycja mogła ruszyć, potrzebne jest uzyskanie zgody na realizację inwestycji drogowej, tzw. ZRID-y. Ponieważ droga będzie przebiegać przez dwie miejscowości, wymagane jest uzyskanie dwóch takich zezwoleń. Ta kwestia leży po stronie wojewody lub starosty, którzy mają do zrealizowania większy, biegnący przez Łódź odcinek.
Aby wystąpić o zgodę poza terenem miasta potrzebne było porozumienie, na które obie strony pracowały od kilku miesięcy. Na mocy porozumienia UMŁ zrealizuje część Trasy Górna od granic miasta do włączenia się w drogę wojewódzką nr 714. Jej modernizacja leży już po stronie urzędu marszałkowskiego (a dokładnie Zarządu Wojewódzkiego Dróg).
Szacuje się, że budowa potrwa najwcześniej do 2022 roku. Pesymistyczny wariant zakłada zakończenie prac rok później.
Źródło: Gazeta Wyborcza
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.