Od końca czerwca usługa eParagon zostanie udostępniona wszystkim klientom PKO BP, którzy posiadają kartę debetową oraz korzystają z bankowości elektronicznej. W tej chwili jest prowadzony pilotaż tego programu. Płacąc za zakupy na wybranych stacjach PKN Orlen, klient otrzyma elektroniczny paragon, który będzie mógł wyświetlić w aplikacji bankowej.
eParagon jest powiązany z kartą i kontem bankowym klienta, a agentem rozliczeniowym jest firma eService, która obsługuje system płatności na stacjach Orlenu.
Co ciekawe, elektroniczny paragon nie zastępuje tego w wersji papierowej. Dlatego też wystawca nadal będzie zobowiązany do wydrukowana i wydania go klientowi. Twórcy pomysłu zakładają jednak, że w przyszłości nastąpi prawne zrównanie eParagonu z paragonem papierowym. Korzyści z wersji elektronicznej wydają się oczywiste: wersja cyfrowa nie ulegnie zgubieniu czy wyblaknięciu. Ponadto będzie to rozwiązanie ekologiczne, ponieważ pozwoli wyeliminować z obiegu papier termiczny (na którym drukowane są paragony), do produkcji którego używa się substancji chemicznych, które potem trafiają do środowiska.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.