Reklama

Reklama

Gracze będą z pewnością zachwyceni!

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor:

Gracze będą z pewnością zachwyceni! - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Technologia 5G testowana jest na różnych polach, a jakie znaczenie może mieć dla rozwoju e-sportu?

SZYBCIEJ I BEZ OPÓŹNIEŃ

Szybkość i opóźnienie, to największe problemy w branży gier online i e-sportu. W rozwiązaniu tych problemów może pomóc technologia sieci piątej generacji, która zapewni ultraszybkie połączenia internetowe o bardzo niskim opóźnieniu – mniejszym nawet niż jedna milisekunda. Z pewnością nowa technologia doprowadzi też do rozwoju gier z rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością. Jako że sieci 5G nie będą wymagać przewodów, możliwe będzie uczestnictwo w dowolnym turnieju praktycznie z dowolnego miejsca na Ziemi za pomocą urządzenia VR.

– Czekamy na wprowadzenie technologii 5G, która w naszej ocenie zrewolucjonizuje rozgrywki e-sportowe, zwiększy ich dostępność. Obecnie wielu polskich zawodników zmaga się jeszcze z problemami natury technologicznej, takimi jak słabej jakości łącze internetowe, przez co nie mogą rywalizować na równi z zawodnikami z całego świata. Widać olbrzymią dysproporcję między zawodnikami polskimi a na przykład szwedzkimi czy niemieckimi – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Innowacje Adrian Kostrzębski, dyrektor ds. rozwoju regionalnego w ESL Polska.

O tym, jak ważne jest szybkie łącze dla rozwoju e-sportu, nie trzeba nikogo przekonywać. W grze Dota 2 zaledwie jedna dziesiąta sekundy opóźnienia może spowodować przerwanie gry. Z tego też powodu dwa południowokoreańskie zespoły (MVP.Hot6ix i MVP.Phoenix), chcąc wziąć udział w eliminacjach do The International, jednej z największych imprezy dla graczy Dota 2, zamówiły lot do Singapuru, by móc skorzystać z szybszego internetu. Dlaczego aż tak? Ponieważ w Korei Południowej czas oczekiwania wynosił 0,16 sekundy, podczas gdy w Singapurze 0,06 sekundy.

– W przyszłości przede wszystkim czeka nas wzrost zainteresowania rozgrywkami mobilnymi, właśnie ze względu na technologię 5G. Czeka nas także bardzo mocny rozwój rozgrywek na szczeblu lokalnym. Bardzo mocno do tej pory rozwijane były szczeble międzynarodowe dla profesjonalnych zawodników. Teraz rozwój rozgrywek lokalnych będzie tym trendem, który będzie postępował przez najbliższe 2–3 lata – ocenia Adrian Kostrzębski.

W mobilnym e-sporcie technologia 5G została już przetestowana. Joona Leppänen - fiński zawodnik stał się pierwszym e-sportowym zawodowcem, który (w 2018 roku) opanował rozgrywkę za pośrednictwem połączenia 5G na żywo. Gra została przeprowadzona przez Nokię i Telię w testowej sieci 5G w laboratorium Nokia Campus 5G Innovation w Finlandii. Nokia była również pierwszą firmą, która wykorzystała 5G w e-sporcie.

Szybszy internet stworzy też możliwość rozwoju technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w e-sporcie. Warto wspomnieć, że takie technologie znacznie uatrakcyjniają zawody e-sportowe, ponieważ kibice dzięki goglom VR mogą dokładnie obserwować poczynania zawodników. Oprócz statystyk można podawać informacje dotyczące np. liczby spalonych kalorii podczas gry.

– Coraz większe są turnieje e-sportowe z wykorzystaniem technologii VR, gdzie bezpośrednio widzimy wysiłek fizyczny i rywalizację tę bardziej cyfrową. Przed nami przede wszystkim rozwój technologii VR-owej, gdyż to jest bezpośrednie połączenie e-sportu ze sportem – mówi Adrian Kostrzębski.

Urządzenia do VR pozwalają na dokładne odwzorowanie ruchów zawodnika w wirtualnym świecie. Jest to możliwe dzięki np. specjalnym bieżniom, nagolennikom, czy butom. Raport Intela i Ovium („5G Economics of Entertainment Report”) pokazał, że szybkość 5G umożliwi rozwój m.in. takich usług, jak rzeczywistość wirtualna (VR), czy rzeczywistość rozszerzona (AR), które tylko w latach 2021–2028 wygenerują ponad 140 mld dolarów przychodów.  

 Rozszerzoną rzeczywistość bardzo często wykorzystujemy podczas transmisji z naszych rozgrywek, dzięki czemu możemy zwiększyć liczbę informacji, którą ukazujemy naszym widzom – tłumaczy przedstawiciel ESL Polska.

Wśród innowacji 5G to m.in. właśnie gry mają się znaleźć na czele, a gry AR wygenerują roczne przychody w wysokości prawie 36 mld dol. na całym świecie.

Pamiętamy, że to w Łodzi odbyły się w 2015 roku Mistrzostwa Świata w e-sporcie, ale przecież od tego czasu rynek gier rozwija się coraz bardziej dynamicznie, bo 4 lata w branży IT, to często już przepaść. Co się stanie, kiedy 5G zacznie funkcjonować jako sieć podstawowa?


Źródło: Newseria.pl
 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy