Reklama

Reklama

Jak znaleźć pomysły na teksty marketingowe

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor:

Jak znaleźć pomysły na teksty marketingowe - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Każdy osoba odpowiedzialna za marketing prowadzi nieustanny pościg za pomysłami. Skąd biorą się dobre pomysły na teksty reklamowe, jak je znaleźć i jak sprawić, by nie przestawały się pojawiać? Jeżeli działasz w branży już wystarczająco długo, podobnie jak Salomon stwierdzisz, że pod słońcem nie dzieje się kompletnie nic nowego. Gdy spróbujesz na siłę wycisnąć pomysły ze swojej głowy, przekonasz się, że tam ich po prostu nie ma. Dlatego wyluzuj.

Jak znaleźć pomysł na dobry tekst marketingowy

Ale reklama sama się nie napisze, prawda? W takim razie gdzie skierować się po pomysły, które poruszą i przekonają Twoich odbiorców?

To proste – poszukaj inspiracji w twórczości innych osób (i to nie tylko tej o charakterze marketingowym).

W momencie, w którym uwolnisz się z kultu oryginalności, zobaczysz, że wspaniałe pomysły nie pochodzą z wewnątrz nas, a otrzymujemy je z zewnątrz.

Wobec tego twórca nie powinien szukać źródeł inspiracji w sobie, a w otaczającym go świecie. Jeżeli potrzebujesz regularnego strumienia dobrych pomysłów na teksty, sięgnij do zewnętrznych źródeł, historii, zdarzeń lub emocji.

Nowoczesne media to kopalnia pomysłów na teksty

W erze informacyjnej, w której przyszło Ci żyć, nie ma najmniejszego powodu, abyś narzekał na brak weny.

Nigdy.

Wyszukanie potrzebnych informacji, które wcześniej zajmowało tygodnie lub miesiące, dziś zajmuje najwyżej kilka chwil.

W zasadzie jedynym aktualnym problemem pozostaje ocena wiarygodności źródeł. Musisz wykształcić w sobie dyscyplinę i spostrzegawczość, która pozwoli Ci prawidłowo ocenić wartość informacji oraz jej źródła.

Masz w swojej kieszeni urządzenie o większej mocy obliczeniowej, niż naukowcy, którzy wysłali ludzi na księżyc. Jak wykorzystujesz to urządzenie?

Czy sieć to dla Ciebie tylko sposób na oglądanie śmiesznych zdjęć kotków lub pogaduszki ze znajomymi? Czy nauczyłeś się już wykorzystywać jej prawdziwy potencjał?

Wyszukuj, czytaj, łącz - to uniwersalny schemat tworzenia tekstów. Instrukcje obsługi, literatura, wywiady, filmy, podcasty, magazyny, gazety, Google, Wikipedia i tak dalej i tak dalej. To wszystko znajduje się w Twojej kieszeni!

Potrzebna Ci informacja tylko czeka na to, abyś ją odnalazł, przeanalizował i skompilował. W internecie znajduje się dużo więcej inspiracji, niż kiedykolwiek będziesz potrzebował.

Dlatego naucz się wykorzystywać nowoczesne technologie, a nie pozwalaj, aby to one wykorzystywały Ciebie.

Ludzie zapewnią Ci wszystko, czego potrzebujesz

Popularny amerykański copywriter i pisarz, Eugene Shwartz, opowiedział kiedyś historię o jednym ze swoim zleceń. Spotkał się z klientem i poprosił go, aby ten zaczął opowiadać o produkcie. W efekcie spędzili razem 4 godziny. Klient opowiadał, a Eugene słuchał i robił notatki. Później, tego samego wieczora, w tracie oczekiwania aż żona przygotuje się do wieczornego wyjścia, napisał reklamę. Całą reklamę.

Eugene twierdził, że 70% tekstu było dokładnie tym, co mówił jego klient. Słowo w słowo. Odczekał dwa tygodnie. Wysłał tekst do klienta i obaj zarobili dobre pieniądze.

Możesz uznać, że była to brudna sztuczka ze strony Shwartza, ale nie masz racji. Shwartz dokładnie wiedział, jak napisać potężną reklamę, która wzbudzi zainteresowanie odbiorców. Klient nie miał o tym pojęcia.

Schwartz był też wystarczająco spostrzegawczy, by zauważyć, że klient (w tym wypadku) zna swój produkt dużo lepiej, niż ktokolwiek inny. Następnie przelał jego wiedzę i pasję na papier. Owszem - pomysły znajdowały się w głowie klienta. Co nie zmienia faktu, że Schwartz je zauważył oraz dysponował wystarczają wiedzą, aby je skutecznie skompilować.

Nigdy nie wiadomo, kiedy coś Cię zainspiruje. To dlatego pisarz pracuje cały czas. Telefony od przyjaciół, hydraulik, Twoja partnerka, dzieci, szef, klient – oni wszyscy nieustannie dają Ci pomysły. Nieustannie mówią Ci, czego oni (a wraz z nimi cały świat) naprawdę chcą. To woda na Twój pisarski młyn. Wystarczy tylko słuchać.

Naucz się zarządzania pomysłami

Eugene Schwartz podsumował to przepięknie:

„Nie musisz mieć świetnych pomysłów, jeżeli jesteś w stanie rozpoznawać świetne pomysły”.

Słuchaj więcej, mów mniej. Czytaj skuteczniej. Sztuka znajdowania dobrych pomysłów na teksty polega na świadomym obserwowaniu otaczającego Cię świata.

Do sukcesu potrzebujesz już tylko indywidualnego stylu oraz technicznej wiedzy o tworzeniu tekstów z wybranej kategorii. Oba te elementy wypracujesz, gdy będziesz pisał więcej, więcej, więcej. I więcej.

Mnóstwo ciekawych informacji o tworzeniu tekstów znajdziesz też na portalu o copywritingu https://zarabiajnapisaniu.com/.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy