Po raz ostatni łodzianie mogli korzystać z rowerów miejskich 30 listopada 2019 r. Zakończyła się wtedy umowa z firmą Next Bike na obsługę systemu oraz rozpoczęła zimowa przerwa. Niestety po zimie rowery nie wróciły. Dlaczego? Mamy za sobą dwa nierozstrzygnięte przez Urząd Miasta Łodzi przetargi. Pierwszy przetarg został unieważniony jeszcze pod koniec 2019 r. z powodu braku ofert. W drugim przetargu z kolei oferty otworzone w marcu 2020 r. okazały się znacznie przekraczać założony budżet. Dodatkowym argumentem za tym, by w marcu nie rozstrzygać przetargu, była rozpoczynająca się wówczas epidemia koronawirusa. Cóż, zakaz wychodzenia z domów nie sprzyjał rowerzystom… A fundusze planowane na sfinansowanie systemu rowerowego zostały przesunięte na pomoc przedsiębiorcom dotkniętym kryzysem.
!reklama!
Ogłoszony został kolejny przetarg, ale dotyczy on już funkcjonowania Łódzkiego Roweru Publicznego w kolejnych latach (2021-2024).
Wczoraj, 10 lipca, otworzone zostały oferty przetargowe. Wpłynęły dwie oferty. Pierwsza od firmy Homeport Polska Sp. z o. o. na kwotę 26,9 mln zł, druga natomiast złożona została przez konsorcjum firm Orange Polska S.A. i Roovee S.A. na kwotę 35,3 mln zł. Trwa weryfikacja poprawności ofert.
Operator systemu mógł zaproponować w przetargu dwa rodzaje rowerów. Pojazdy trzeciej generacji, które wpinane są do stacji dokujących, znane z poprzednich lat lub rowery czwartej generacji, w których autokomputer wbudowany jest w rower, a jednoślad zostawia się przy zwykłym stojaku w wyznaczonych do tego miejscach. Firma Homeport zaproponowała rowery trzeciej generacji, a konsorcjum Orange i Roovee rowery czwartej generacji.
Potencjalnym problemem jest fakt, że w budżecie zaplanowane zostały tylko 22 mln zł, a oferty opiewają na wyższe kwoty. Jak poradzą sobie z tym problemem urzędnicy magistratu? Czy budżet zostanie zwiększony? Tego na razie nie wiemy. Biuro Rzecznika Prasowego Prezydent Miasta Łodzi zapewnia jednak, że rowery powrócą:
- W przyszłym roku na ulicach Łodzi ma się pojawić 1 500 rowerów w 150 lokalizacjach. Start sezonu już
1 marca. Lokalizacje stacji będę w większości bez zmian. Mamy nadzieję, że kolejne lata przyniosą ponownie rekordowe ilości wypożyczeń. Przez ostatnie 4 lata rowery publiczne wypożyczono w Łodzi ponad 6 mln razy. Nowy system roweru publicznego ma funkcjonować do końca listopada 2024 r.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.