Wśród miast, w których system Red Light funkcjonuje od wielu miesięcy jest także Łódź.
Gdzie i kiedy pojawią się kolejne skrzyżowania z systemem Red Light?
Kamery wypatrujące kierowców łamiących przepisy spotkamy m.in. na skrzyżowaniu ul. Rokicińska/Puszkina (rondo Inwalidów), Sikorskiego/Zgierska (rondo Biłyka), a także na al. Włókniarzy przy Drewnowskiej oraz na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z Obywatelską.Jak zapowiada Główny Inspektorat Transportu Drogowego nowe urządzenia tego typu pojawią się nie tylko na tradycyjnych skrzyżowaniach, ale także i na przejazdach kolejowych. Zwłaszcza w tym drugim przypadku liczba kierowców niestosujących się ani do opuszczonych rogatek, ani czerwonych świateł rośnie.
- Następnych 10 skrzyżowań dróg krajowych zostanie objętych monitoringiem systemu RedLight. Urządzenia zostaną zamontowane również na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych. Po zakończeniu tego etapu rozbudowy, CANARD będzie prowadził kontrole na 60 skrzyżowaniach oraz 10 przejazdach kolejowo-drogowych
- informuje Główny Inspektorat Transportu Drogowego.
I dodaje:
- Lokalizacje urządzeń wytypowano przy współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oraz Policją. To miejsca, gdzie dochodzi do największej liczby zdarzeń drogowych spowodowanych niezastosowaniem się przez kierujących pojazdami do czerwonego sygnału świetlnego. Oceniając konieczność wprowadzenia stałej kontroli, brano również pod uwagę charakter najbliższej okolicy, w tym bliskość szkół, obiektów użyteczności publicznej, infrastruktury przeznaczonej dla pieszych czy transportu zbiorowego.
Montaż nowych urządzeń potwierdzono już w województwie wielkopolskim (Nekla, Wolsztyn, Kościelna Wieś), pomorskim (Tczew, Malbork), mazowieckim (Kożuszki-Parcele, Ołtarzew), śląskim (Czeladź) oraz małopolskim (Targowisko). Niewykluczone, że nowe Red Lighty pojawią się także i w Łódzkiem, w tym w samej Łodzi.
Łódzkie skrzyżowanie numerem jeden, gdzie kierowcy przejeżdżają na czerwonym świetle
Statystyki z ostatniego roku mówią wprost - łódzkie rondo Inwalidów to numer jeden w kategorii największej liczby wykroczeń.
- 47 systemów RedLight działających na skrzyżowaniach w 2024 roku zarejestrowało 60,5 tys. wykroczeń niezastosowania się do czerwonego sygnału świetlnego. Najwięcej naruszeń zarejestrował system działający na skrzyżowaniu al. Puszkina i ul. Rokicińskiej w Łodzi (6,8 tys.), al. Pokoju i ul. Nowohuckiej (5 tys.) oraz ul. Tischnera i ul. Brożka w Krakowie (3,6 tys.)
- zaznacza GITD.
Do 31 sierpnia 2026 roku mają się pojawić kolejne 43 urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości, 70 urządzeń punktowego pomiaru prędkości, 10 urządzeń do monitorowania przejazdu na czerwonym świetle na skrzyżowaniach oraz 5 urządzeń do monitorowania przejazdu na czerwonym świetle na przejazdach kolejowych.
- Wysokość grzywny nakładanej w drodze mandatu karnego za niezastosowanie się do sygnału świetlnego na skrzyżowaniu wynosi 500 zł, natomiast na przejeździe kolejowym 2 tys. zł. Jeśli w ciągu dwóch lat dojdzie drugi raz do tego samego wykroczenia, kierujący zapłaci podwójną karę, czyli 4 tys. zł. Sprawcy naruszenia przypisywane jest również 15 punktów karnych
- przypomina inspektorat.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.