Inwestycja jest związana z kolejnym etapem realizacji projektu „Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w metropolii łódzkiej wraz z zakupem taboru do obsługi trasy W-Z oraz innych linii komunikacyjnych i modernizacją zajezdni tramwajowej w Łodzi”.
Przetarg rozstrzygnięty. 17 miesięcy na realizację inwestycji
Obejmuje ona rozbudowę al. Śmigłego-Rydza na odcinku od ul. Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Broniewskiego i ul. Niższej na odcinku od ul. Broniewskiego do ul. Śląskiej wraz z budową pętli tramwajowo-autobusowej przy skrzyżowaniu ul. Niższej i ul. Śląskiej.Jak informował pod koniec ubiegłego roku, MPK Łódź, zakres inwestycji przy ul. Niższej, będzie bliźniaczy w porównaniu z pracami, które były wykonywane na al. Śmigłego Rydza od ul. Przybyszewskiego do ul. Dąbrowskiego.
Przebudowa obejmie jezdnie, chodniki, drogę rowerową oraz nieczynne od kilku lat torowisko tramwajowe. Dodatkowo odnowiona zostanie stara pętla przy ul. Śląskiej, na której dobudowany zostanie także specjalny pas dla autobusów. Będzie nowe oświetlenie i sygnalizacja świetlna, nie zabraknie zieleni - wyliczano.
Zadanie ma zostać zrealizowane w systemie „buduj" (dokumentacja projektowa już jest), co oznacza, że w pierwszych miesiącach 2024 roku ZIM podpisze umowę z wykonawcą, który będzie miał 17 miesięcy na realizację inwestycji.
Jak poinformował portal transport-publiczny.pl, Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi wybrał w końcu firmę, która przebuduje końcowy odcinek torowiska wzdłuż al. Rydza-Śmigłego i Niższej. Oznacza to, że tramwaj na torowisko powinien wrócić w kolejnym roku.
Wystartowało siedem firm z ofertami na kwoty od 76,427 mln zł do 103,977 mln zł. Żadna nie zmieściła się więc w budżecie określonym na 71,522 mln zł brutto. Ostatecznie Łódź dopłaciła. Dwie oferty, złożone przez Balzolę i Trakcję, zostały odrzucone. Wygrał Strabag z trzecią najtańszą ofertą – na kwotę 83,049 mln zł - poinformował transport-publiczny.pl.
O wiele szybciej, bo już w sobotę, 16 marca powróci linia tramwajowa na trasie Łódź - Zgierz. Na tę chwilę podróżni czekali od sześciu lat.
Więcej na ten temat przeczytacie w artykule: Powraca linia tramwajowa, która od lat jest zawieszona. Jaki ma numer i którędy pojedzie?
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.