reklama
reklama

Łatanie dworca. Łódź Fabryczna znów idzie do naprawy

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Łatanie dworca. Łódź Fabryczna znów idzie do naprawy - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Niedawno rozpoczęły się prace naprawcze dworca Łódź Fabryczna. Przyczyną, ponownie, jest nieszczelna konstrukcja dachu.
reklama

Nowoczesny dworzec Łódź Fabryczna ewidentnie nie lubi gwałtownych opadów. Po ostatnich ulewach z końca maja w części kolejowej dworca pojawiły się, kolejny raz, kałuże. Newralgiczne miejsca odgrodzono, a pasażerowie mieli spore trudności w poruszaniu się po obiekcie. Tym razem powodem awarii było kilkanaście nieszczelnych świetlików dachowych, które zaczęły przeciekać pod wpływem znacznej obfitości opadów. Konieczne było podjęcie kolejnych już prac naprawczych, które w ramach gwarancji przeprowadza konsorcjum Torpol – Intercor – PBDiM – Astaldi, wykonawca inwestycji. Według planu prace mają potrwać do końca tego tygodnia. 

Niekończąca się opowieść 

Dworzec, którego roczne utrzymanie kosztuje 14 milionów złotych, został oddany do użytku w grudniu 2016 roku. Nie da się więc powiedzieć, że jest to obiekt wyeksploatowany. Niestety od samego początku boryka się on z problemem nieszczelnego dachu. Praktycznie każda większa ulewa powoduje przecieki, co z kolei stwarza niebezpieczeństwo dla pasażerów. Tak było w ubiegłym roku, tak również dzieje się teraz, a najprawdopodobniej – jeszcze przez jakiś czas sytuacja będzie wyglądać podobnie. Według PKP PLK takie defekty są normalnym zjawiskiem przy budowlach tej skali. W przypadku Łodzi Fabrycznej odpowiedzialne za usterki ma być osiadanie fundamentów. Czy poustawiane na terenie dworca wiaderka, do których kapie woda, staną się niechlubnym symbolem obiektu? 

Światełko w tunelu 

Istnieje jednak szansa, że łódzki dworzec nie będzie kojarzył się z kubłami z wodą. Według zarządcy obiektu, usterki tego typu zdarzają się rzadko, a ogólna liczba defektów z roku na rok maleje. Naprawione sektory dachu nie powinny przeciekać w przyszłości, a to daje nadzieję, że skończą się problemy pasażerów z omijaniem kałuż. Jeśli Łódź Fabryczna, po zakończeniu inwestycji związanej z budową tunelu średnicowego, ma stać się jednym z ważniejszych węzłów kolejowych w Polsce, to niezbędnym wydaje się usunięcie problemu przeciekającego dachu. Oby tylko do tego czasu zniecierpliwieni pasażerowie nie zaczęli nie cierpieć nowoczesnego dworca Łódź Fabryczna.

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama