reklama
reklama

Łódź bohaterką francuskiego materiału telewizji kulturalnej! Jak nasze miasto widzą inni?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Prócz wspaniałych zdjęć, ukazujących miasto jako ciekawe, pełne architektonicznych atrakcji miejsce, nie zapomniano o historii Łodzi.  Dopiero poprzez rozliczne konteksty i odniesienia do przeszłości niezaznajomieni z dziejami miasta widzowie mogą przekonać się, jaką metamorfozę Łódź przeszła w ostatnich latach i jaki potencjał wciąż w niej drzemie.
reklama

Kilkunastominutowy film to pocztówka z dobrze znanej nam, współczesnej Łodzi.

!reklama!

Wśród przedstawionych w materiale atrakcji turystycznych i zabytków znalazły się m.in. Pałac Karola Poznańskiego, Księży Młyn, Muzeum Herbsta czy cerkiew św. Aleksandra Newskiego. Jako jeden z symboli, znaków rozpoznawczych miasta, wskazano na wszędobylską czerwoną cegłę fasad przemysłowych budynków, odwołującą się do historii Łodzi XIX-wieku.

Cały film dostępny pod adresem:

Coraz więcej osób zainteresowanych odkrywaniem mniej oczywistych, atrakcyjnych pod kątem zwiedzania miejsc, jest ciekawych naszego miasta. Mimo pandemii, w minionym roku łódzką informację turystyczną odwiedziło ponad 22 tysiące podróżujących z Polski i 2 750 turystów z zagranicy.

Największą grupę stanowili Niemcy (prawie 20%). Miasto odwiedzali także Ukraińcy, Hiszpanie, Francuzi oraz Brytyjczycy. Miesiącami, w których do punktu informacji przybyło najwięcej turystów były luty (miesiąc przed ogłoszeniem epidemii w naszym kraju) oraz miesiące wakacyjne – lipiec i sierpień, podczas których Polacy tłumnie zaczęli zwiedzać Łódź.

Pomimo pandemii, w miesiącach letnich Łódzka Organizacja Turystyczna zorganizowała kilka podróży prasowych, które zaowocowały promocją Łodzi na łamach krajowych i zagranicznych czasopism, na antenach telewizyjnych oraz w mediach społecznościowych.

W październikowym numerze polskiego National Geographic Traveler opublikowano obszerny artykuł Michała Cessanisa o Łodzi „Fabryka zmian”, w którym opisuje swój powrót do łodzi po wieloletniej przerwie i namawia do odkrywania naszego miasta.

Jesienią ukazał się również artykuł Susanne Romanowski w niemieckim dzienniku Frankfurter Allgemeine Zeitung. Autorka opisuje w nim wrażenia z wizyty w mieście kontrastów, jego niepowtarzalny klimat oraz przybliża temat rewitalizacji w Łodzi.

Warto podkreślić, że pod koniec minionego roku miasto zostało przedstawione w dwóch prestiżowych tytułach jako jedno z miejsc polecanych do odwiedzenia w 2021. Na łamach brytyjskiego dziennika The Guardian została wskazana jako jedyny reprezentant z Polski na liście 21 pozycji z całej Europy! Dziennikarze The First News umieścili również Łódź na liście 10 ciekawych miejsc, które warto odwiedzić w rozpoczynającym się roku w naszym kraju.

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama