reklama
reklama

Łódź stawia na komunikację miejską. Czy to oznacza większe korki w mieście?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Łódź stawia na komunikację miejską. Czy to oznacza większe korki w mieście? - Zdjęcie główne

Łódź. Buspas na ul. Kopcińskiego w Łodzi (fot. Zorro2212 CC BY-SA 3.0 https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.pl)

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźWładze Łodzi zapowiadają, że po wakacjach pojawią się nowe buspasy i trampasy. Wszystko po to, by pasażerowie bez opóźnień podróżowali po Łodzi autobusami i tramwajami. Takie rozwiązania mogą być jednak problematyczne dla zmotoryzowanych mieszkańców Łodzi.
reklama

- Obecnie w Łodzi mamy prawie 9 km buspasów oraz 12,5 km pasów autobusowo-tramwajowych. Tego typu rozwiązania usprawniają przejazd komunikacji miejskiej i integrują różne środki miejskiego transportu. Dlatego dalej chcemy usprawniać transport zbiorowy, wytyczając prawie 5 km nowych rozwiązań dla transportu zbiorowego – informuje Robert Kolczyński, dyrektor Departamentu Architektury i Rozwoju UMŁ.

Jak się dowiedzieliśmy, prace nad projektami nowych organizacji ruchu są już na finiszu. Obecnie w magistracie czekają na akceptację zmian. Kiedy to się stanie, usprawnienia dla transportu zbiorowego zostaną niezwłocznie wprowadzone. Pierwsze zmiany pojawią się tuż po wakacjach.

reklama

- Po szczegółowych analizach rozkładów jazdy poszczególnych linii, określiliśmy miejsca na trasach autobusów i tramwajów, które powodują opóźnienia – poinformował Maciej Sobieraj, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu. 

I dodał: - Każde nawet krótkie opóźnienie wpływa na realizację rozkładu jazdy i przejazd na całej trasie. Dlatego, aby zapewnić pasażerom szybszy przejazd, zgodny z rozkładem jazdy, chcemy prowadzić szereg rozwiązań dla autobusów i tramwajów. 

Nowe buspasy pojawią się na:

  • Aleksandrowskiej od Traktorowej do przystanku przy Bielicowej oraz dodatkowy lewoskręt dla autobusów z Aleksandrowskiej w Traktorową w kierunku Rojnej;
  • Traktorowej od Nektarowej do Rąbieńskiej;
  • Unii Lubelskiej od Srebrzyńskiej do Konstantynowskiej;
  • Legionów przy skrzyżowaniu z ul. Kasprzaka, wraz ze zmianą trasy autobusów, aby ominąć powodujący opóźnienia odcinek na Zielonej przy Legionów;
  • Politechniki przy skrzyżowaniu z ul. Radwańską;
  • Tuwima pomiędzy Sienkiewicza, a Piotrkowską;
  • Uniwersyteckiej przed rondem Solidarności;
  • Palki przed rondem Solidarności, oraz do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego;
  • Julianowskiej w kierunku Zgierskiej i na Pojezierskiej przy Zgierskiej;
  • oraz na Limanowskiego między Zgierską i Zachodnią.
Natomiast tramwaje płynnie przejadą po ul. Limanowskiego, gdzie powstanie trampas – czyli wydzielona z jezdni powierzchnia przeznaczona wyłącznie dla MPK.  

reklama

Takie rozwiązanie zostanie również zastosowane na Kilińskiego między Abramowskiego, a Tylną oraz na Gdańskiej przed Zieloną. 

Ponadto na ul. Zielonej, Narutowicza i Legionów, gdzie już dziś mamy drogi przeznaczone dla komunikacji miejskiej, wprowadzone zostaną ograniczenia w ruchu na okres całego dnia. Natomiast na Narutowicza od Radiostacji do Kopcińskiego wprowadzony zostanie zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych, które ze względu na swoją szerokość blokują przejazd tramwajom.

Władze Łodzi stawiają zatem kolejny krok, by jak najbardziej ograniczyć ruch samochodowy w centrum miasta. Zapowiadane zmiany zapewne ułatwią podróżowanie komunikacją miejską, ale jednocześnie bardzo utrudnią poruszanie się po mieście samochodami.

reklama

A to chyba nie najlepsze rozwiązanie biorąc pod uwagę gigantyczne kroki, które tworzą się na ulicach naszego miasta już nie tylko w tzw. „godzinach szczytu".

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama