reklama
reklama

#ŁódźIsReady. Polskie miasta gotowe na turystów. Wśród nich jest również Łódź! [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Od kilkunastu dni hotele, restauracje i atrakcje turystyczne w całej Polsce przystosowują się do nowych regulacji i wracają do działalności. Polskie miasta biorące wcześniej udział w kampanii #CityWillWait już nie czekają, ale są gotowe na bezpieczne przyjęcie powracających turystów. Dlatego dotychczasowa akcja #CityWillWait jest kontynuowana pod hasłem #CityIsReady.
reklama

Gotowość do bezpiecznego przyjmowania turystów i gości oznacza być albo nie być dla wielu podmiotów branży turystycznej. Ponadto według kwietniowych badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), pomimo obecnych ograniczeń, 30 procent Polaków planuje w ciągu nadchodzących tygodni przynajmniej jeden wyjazd o charakterze turystycznym, zawierający nocleg.

 !reklama!

Swoje punkty informacji turystycznej dostosowały do nowych rygorów i otworzyły już Łódź, Gdańsk, Warszawa, Kielce, Kraków, Lublin, Sopot, Poznań, Olsztyn oraz Toruń. W Łódzkiej Informacji Turystycznej w maju zanotowano już obecność przyjezdnych pochodzących z Hiszpanii, Rosji, Turcji, Bułgarii czy Portugalii (zazwyczaj są to osoby mieszkające w Polsce już od jakiegoś czasu).

Dowodzi to jak istotne jest wsparcie doradcze i promocyjne, którego dostarczają miejskie i metropolitalne lokalne organizacje turystyczne lub odpowiednie wydziały urzędów miast. Jedną z inicjatyw z tej kategorii była akcja #CityWillWait. Pozytywny przekaz i współpraca okazały się kluczem do sukcesu. Każdego dnia w mediach społecznościowych można było oglądać zdjęcia i filmy z charakterystyczną kolorową ramką i hashtagiem. Przypominały mieszkańcom i turystom o najciekawszych miejscach i atrakcjach, które będzie można odwiedzać po łagodzeniu restrykcji związanych z pandemią koronawirusa.

Zaczęło się od Gdańska (pomysłodawcy akcji), Łodzi, Poznania i Warszawy. Wkrótce dołączyły Lublin, Olsztyn i Toruń, a niedługo później Sopot, Kielce, Opole, Kraków, Szczecin i Gdynia. Dziś to 13 miast - zjednoczonych, wspierających się i działających razem. Dzięki wsparciu mediów informacje o akcji dotarły do 1,4 miliona odbiorców, a do trwającej od początku kwietnia akcji zaczęły dołączać kolejne miasta.

Kampania zyskała także uznanie zagranicą. Znalazła się w katalogu dobrych praktyk „An ECM Guide to Sustainable Recovery”, wydanym przez European Cities Marketing – europejską sieć, zrzeszającą ponad sto miast. Kampanię docenił również amerykański portal branżowy Travel Research Online, który podkreślił sprawną i solidarną reakcje polskich miast na niezwykle trudną sytuację, w jakiej znalazła się cała branża turystyczna.

Zainicjowanie procesu odmrażania gospodarki w Polsce skłoniło miasta biorące udział w inicjatywie do jej kontynuacji, jednak pod nowym hasłem #CityIsReady.

Łódzka odsłona kampanii realizowana jest pod hasłem #ŁódźIsReady. Tym razem nacisk jest położony na promocję już dostępnych atrakcji turystycznych i bezpiecznych form spędzania wolnego czasu w miastach biorących udział w akcji. Przywołane na wstępie badania POT wskazują, że w najbliższym czasie dominować będzie zainteresowanie wypoczynkiem na łonie natury. Jednak warto przypomnieć, że tereny zieleni stanowią istotny odsetek powierzchni Łodzi, Poznania, Gdańska, Torunia, Olsztyna czy Warszawy. W Łodzi tereny zielone stanowią ok. 19% powierzchni. Miasto może pochwalić się Lasem Łagiewnickim będącym jednym z największych w Europie kompleksów leśnych w granicach miasta, ponad 40 parkami miejskimi oraz 67-hektarowym Ogrodem Botanicznym. Na szczególną uwagę zasługuje Miejski Ogród Zoologiczny w Łodzi, który co prawda obecnie jest w trakcie ogromnej inwestycji, ale po jej zakończeniu będzie mógł pochwalić się najnowocześniejszym w Europie Orientarium. Przestrzeń ekspozycyjna Orientarium będzie prezentować faunę południowo – wschodniej Azji. Planowane udostępnienie obiektu zwiedzającym to połowa 2021 r. Spodziewanych jest 2 mln odwiedzających rocznie. Obecnie część łódzkiego ZOO jest dostępna do zwiedzania.

Propozycje związane z wypoczynkiem na obszarach zielonych staną się naturalnym uzupełnieniem oferty turystycznej miasta, bazującej na dziedzictwie kulturowym, a w wielu przypadkach działalności sektora MICE (targi i kongresy). Może stać się to impulsem do rozwoju turystyki zrównoważonej i mikroturystyki.

Źródło: ŁOT

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama