Rowery już przygotowane do jazdy, nowe stacje zamontowane, a to oznacza, że Łódzki Rower Publiczny oficjalnie gotowy do startu.
Na ulice Łodzi powracają publiczne rowery
Tegoroczna edycja wystartuje we wtorek 1 kwietnia. Na ulicach Łodzi pojawi się łącznie 1350 rowerów oraz 150 stacji - to o 150 pojazdów i o 30 stacji więcej niż rok temu.W których miejscach spotkamy nowe stacje roweru publicznego? To m.in. stacja przy Politechnice Łódzkiej (Wólczańska/Skorupki) oraz przy skrzyżowaniu ul. Retkińskiej z Maratońską.
Jedną z kluczowych zmian dla użytkowników ŁRP jest likwidacja II strefy - na wszystkich stacjach wypożyczenie i zwrot roweru będzie bezpłatne. Podobnie będzie na całej długości ulicy Piotrkowskiej od placu Wolności do Mickiewicza/Piłsudskiego - tutaj również oddamy i zwrócimy rower bez dodatkowych kosztów.
1 kwietnia startujemy z kolejnym sezonem Łódzkiego Roweru Publicznego, czyli z projektem w Łodzi sprawdzonym i bardzo przez łodzian często użytkowanym. Kolejna edycja realizowana wspólnie z firmą Nextbike, ze sprawdzonym operatorem, który ma bardzo duże doświadczenie nie tylko na rynku polskim, ale i łódzkim
- mówi Bartosz Domaszewicz, przewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi.
I dodaje:
- Wiadomo, że jeśli chodzi o Łódzki Rower Publiczny to najważniejszą rzeczą dla wszystkich jest niezawodność tego systemu, żeby te rowery były sprawne, żeby były na stacjach, żeby były dostępne i żeby sprawdzając na mapie, czy rower jest na pewno go tam spotkamy.
Jak mówi prezes firmy Nextbike, w miniony rok zaoszczędzono tyle CO₂, że pozwoliłoby to posadzić aż 11 tysięcy drzew.
- Cieszę się, że możemy powitać na kolejnym sezonie w Łodzi i zachęcić znowu łodzian do wybrania roweru publicznego. Ja zacznę od podsumowania zeszłego sezonu, bo to był wyjątkowy sezon. Dobrze państwo wiecie, że weszliśmy tutaj we współpracę z miastem po dość niefortunnych dwóch latach, a w ten poprzedni sezon wykręciliśmy prawie 550 000 wypożyczeń
- mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes firmy Nextbike, operatora Łódzkiego Roweru Publicznego.
I dodaje:
- W zeszłym roku oszczędzili tyle CO₂, że moglibyśmy zasadzić 11 000 drzew.
Jak wygląda w tym roku cennik?
Łódzki Rower Publiczny 2025 - ceny, zasady wypożyczenia
Standardowe ceny to: do 20 minuty 0 zł, od 21 do 60 minuty 4 zł, rozpoczęcie drugiej godziny 6 zł i każda kolejna to 10 zł.
Cennik ulgowy (dla posiadaczy Migawki lub w aplikacji Łódź.pl) do 30 minut 0 zł, od 31 do 60 minuty 4 zł, rozpoczęcie drugiej godziny 6 zł i każda kolejna 10 zł.
Warto pamiętać o opłatach dodatkowych. Za wypożyczenie dłużej niż 12 godzin zapłacimy 500 zł. Znacznie więcej, bo 5000 zł, będzie nas kosztować kradzież, utrata lub zniszczenie roweru. Gdy zdecydujemy się odprowadzić na oficjalną stację znaleziony na mieście pojazd na nasze konto wpadnie dodatkowo 5 zł.
Za zwrot roweru poza stacją lub poza obszarem zwrotu, ale w strefie zapłacimy 200 zł. Ponad dwa razy tyle, bo 500 zł, zapłacimy za zwrot rower w miejscu trudno dostępnym. Za zwrot roweru poza strefą użytkowania zapłacimy 500 zł.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.