Prace remontowe przy ciągu pieszo-rowerowym na wysokości ulicy Kopcińskiego przy Monopolis rozpoczęły się jeszcze jesienią 2024 roku.
Po kilku dniach od pojawienia się na miejscu ekipy remontowej zauważono, że nie jest to zwykły remont. Zamiast nowego ciągu pieszo-rowerowego pojawiły się nowe miejsca parkingowe i nieco węższy niż CPR chodnik.
Finał prac przy ulicy Kopcińskiego - co się zmieniło?
O zakończeniu prac łódzki ZDiT poinformował w środę 12 lutego 2025 r.
- Na ul. Kopcińskiego wzdłuż Monopolis, zakończono przebudowę chodnika. Pojawiły się nowe miejsca parkingowe, a wkrótce posadzona zostanie zieleń. W ostatnich miesiącach teren wokół Monopolis zmienił się nie do poznania
- informuje Wiktor Stańczyk z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.
Przypomnijmy, jeszcze zanim wykonano remont przy ul. Kopcińskiego metamorfozę przeszła ulica Wydawnicza - od placu Mikulskiego do al. Piłsudskiego.
- Ulica Wydawnicza przeszła kompleksową metamorfozę - wymieniono nawierzchnię drogi, chodniki, powstał ciąg pieszo-rowerowy, który jest uzupełnieniem rowerowej infrastruktury pomiędzy dworcem Łódź Fabryczna a trasą W-Z., a także posadzono nową zieleń. Wyremontowano także chodnik w al. Piłsudskiego pomiędzy ul. Wydawniczą, a ul. Kopcińskiego, na której również przebudowano chodnik. W ramach tej przebudowy ułożono nową drogę dla pieszych oraz powstały nowe miejsca parkingowe. Tym samym drogi i chodniki w obrębie Monopolis zyskały nowe oblicze
- wymienia Stańczyk.
Informacja o zakończeniu utrudnień pod Monopolis pojawiła się również na profilach społecznościowych zarówno wiceprezydentów, jak i Zarządu Dróg i Transportu.
Był ciąg pieszo-rowerowy, są miejsca parkingowe - zmiany pod Monopolis
W sekcji komentarzy nie brakuje głosów, że o czymś zapomniano. O czym dokładnie?
- Drobny szczegół pomijacie, że tam wcześniej była droga pieszo-rowerowa umożliwiająca jazdę rowerem nie po trzypasmowej arterii drogi krajowej. Tędy można było dojechać do sądów, przedszkola i szkoły. Teraz za waszą sprawą jazda rowerem do tych miejsc jest możliwa jedynie pośród pędzących aut po drodze krajowej. W imię stworzenia zaledwie kilku dodatkowych miejsc parkingowych pogorszyliście bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu.
- komentuje Rowerowa Łódź.
Pojawiła się także propozycja, aby całkowicie zakazać jazdy rowerem i przenieść ruch rowerowy w całości na wspomnianą wcześniej przebudową ulicę Wydawniczą.
- Tam się jeszcze przydałby się zakaz ruchu dla rowerów po ulicy i znaki kierujące objazdem przez Wydawniczą
- uważają LDZ Zmotoryzowani Łodzianie
- Wzorowy przykład olewania jakichkolwiek standardów budowania infrastruktury drogowej w interesie pojedynczego beneficjenta, oligarchiczny bantustan
- dodaje pan Adam.
Nie brakuje głosów, że to zmiana na plus.
- Bardzo dobra robota
- pisze pan Maciej.
- Nareszcie zrobiliście coś z sensem!
- komentuje pan Adam.
Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi o zmianach przy Kopcińskiego w Łodzi
O stanowisko w sprawie zmian dla pieszych i rowerzystów przy ulicy Kopcińskiego spytaliśmy Zarząd Dróg i Transportu.
- Monopolis to kluczowe miejsce w naszym mieście, z którym uzgodniliśmy zmiany, które realizujemy na Wydawniczej i Kopcińskiego
- tłumaczył Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.
I dodaje:
- Na Wydawniczej powstawała wygodna i z pewnością przyjemniejsza infrastruktura dla rowerzystów, niż przejazd ul. Kopcińskiego. Ciąg pieszo-rowerowy na Wydawniczej jest połączony z rowerową infrastrukturą na trasie W-Z, dalszym odcinku Kopcińskiego oraz w rejonie Tuwima i Rodziny Grohmanów, doprowadzając rowerzystów do dworca Fabrycznego i centrum miasta. Za to na Kopcińskiego powstaje wygodny chodnik i kilka miejsc parkingowych, przedzielonych drzewami, abyśmy na tej ruchliwej drodze zapewnili pieszym azyl, cień i wygodę przejścia, jednocześnie poprawiając estetykę drogi.
ZDiT zapowiada, że nowa infrastruktura dla rowerzystów jest w tym miejscu możliwa, ale dopiero w momencie przebudowy ul. Kopcińskiego.
- Natomiast w ramach planowanej przebudowy Kopcińskiego, gdzie będziemy zmieniać cały kształt ulicy, będzie możliwość stworzenia nowej, dedykowanej i wygodnej drogi dla rowerów
- podsumowuje Andrzejewski.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.