Budowa tunelu średnicowego w Łodzi wchodzi w nowy etap. Zakończyło się drążenie czterech jednotorowych tuneli przez maszynę TBM Faustyna – obecnie prowadzone są w nich prace wykończeniowe oraz montaż instalacji. Powstają też pierwsze perony techniczne.
Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią. Na Kozinach – prace wykończeniowe
Wspomniane tunele łączą się z podziemnym przystankiem Łódź Koziny (obok ul. Kasprzaka i Drewnowskiej) – największym na całej trasie, a także, co ważne, pierwszym takim w Polsce, na którym uruchomiony zostanie dwupoziomowy ruch kolejowy. Łącznie pod ziemią będą aż trzy kondygnacje.
Na Kozinach trwa obecnie zbrojenie i betonowanie platform peronowych – już wkrótce pierwsze perony będą gotowe. Jednocześnie wylewane są stropy na poziomach -2 i -1
– informuje biuro prasowe Urzędu Miasta Łodzi.
Największy z tuneli ma 13 metrów średnicy
Poza przystankiem Łódź Koziny, mają uruchomić się też dwa inne. Na skrzyżowaniu z al. Kościuszki i ul. Zieloną ma być stacja Łódź Śródmieście i, obok Manufaktury, Łódź Polesie. Cała inwestycja ma na celu połączyć dworzec kolejowy Łódź Fabryczna z dworcami Kaliska i Żabieniec. Obejmuje ponad 7 km tuneli: cztery jednotorowe i jeden dwutorowy o długości 2,6 km. Największy tunel ma średnicę 13 metrów i pozwoli na jednoczesny ruch pociągów w obu kierunkach.
Na trasie powstają także trzy podziemne przystanki pasażerskie, pięć dużych obiektów inżynieryjnych oraz dwie komory technologiczne o łącznej kubaturze 730 tys. m³.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.