To przede wszystkim propozycje dotyczące funkcjonowania komunikacji tramwajowej.
Plan jedynki Prawa i Sprawiedliwości do Rady Miejskiej na funkcjonowanie MPK Łódź
W ocenie Buchaliego łódzki transport jest w stanie zapaści, a autobusami i tramwajami MPK jeżdżą jedynie te osoby, które nie mają innego wyjścia.
- Komunikacja miejska w Łodzi znajduje się w stanie zapaści. Brak kontroli nad ciągle opóźniającym się remontami, ciągłe zmiany na trasach linii autobusowych i tramwajowych, również likwidacja ponad 1/3 torowisk w mieście, ale przede wszystkim najwyższe ceny biletów komunikacji miejskiej w Polsce sprawiły, że dziś z komunikacji miejskiej korzystają tylko ci, którzy muszą, bo większość z tych osób, które już nie korzystają, przesiadły się do samochodów
- uważa Marcin Buchali, kandydat do Rady Miasta Łodzi, Prawo i Sprawiedliwość.
Zaproponowany program zmian to osiem punktów.
Pierwszy z nich to przywrócenie zlikwidowanych linii tramwajowych np. na Niższą, Warszawską i Srebrzyńską. Przypomnijmy, w kwestii powrotu tramwaju Niższą udało się już rozstrzygnąć przetarg na przebudowę linii, a pozostałe dwa przykłady ostatnio były konsultowane w ramach.
Plan naprawczy na funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Łodzi według byłego wicewojewody łódzkiego
Druga propozycja to zmiana taktu dla tramwajów do 8 na godzinę i autobusów 4/6 na godzinę. Buchali podkreślił, że nie dotyczy to linii 57 i 96, które powinny mieć jeszcze częstsze kursowanie. Trzeci i czwarty punkt to obniżka cen biletów oraz bezpłatna komunikacja dla dzieci i młodzieży i wprowadzenie bezwzględnego priorytetu dla MPK na 50 skrzyżowaniach do 2028 r. i 100 do 2030 r.
- Podniesie to przede wszystkim prędkość tramwajów, które są dzisiaj najwolniejsze, ale dzięki tym zmianom może się okazać, że tramwaje będą jednymi z najszybszych w kraju
- argumentuje Buchali.
Kolejne punkty zaproponowane przez byłego wicewojewody to odbudowa i budowa nowych linii tramwajowych np. od Struga do Gdańskiej i od Kopcińskiego/Narutowicza do ronda Solidarności, budowa wiat przystankowych i wycofanie tramwajów wysokopodłogowych.
- To jest naprawdę bardzo słabe, że w XXI wieku są ograniczenia dla osób niepełnosprawnych w komunikacji miejskiej
- dodaje.
Jako ostatni punkt ogłosił współpracę z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego w celu budowy nowych przystanków dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.