W poniedziałek, 2 grudnia członkowie Stowarzyszenia “Nowa Łódź” oraz grupy Łódź Fabryczna złożyli do prezydent Hanny Zdanowskiej oraz radnych Rady Miejskiej w Łodzi petycję, w której domagają się poprawy jakości prowadzenia profili miasta w mediach społecznościowych. Ich zdaniem obecna forma komunikacji nie jest dostosowana do wszystkich odbiorców. Co więcej, publikowane treści zbyt często mają charakter rozrywkowy, a informacje, jeśli już są podawane, przedstawia się często w sposób żartobliwy. Dodatkowo, społecznicy zarzucają brak interakcji z mieszkańcami. Według nich komentarze łodzian pod postami pozostają często bez odpowiedzi ze strony miasta. I chociaż poziom prowadzenia profili miejskich jest często wysoko oceniany przez profesjonalistów z branży, to odczucia mieszkańców nie są już tak dobre.
Jak możemy przeczytać w petycji skierowanej do władz miasta:
Łódzkie media społecznościowe niejednokrotnie są przez specjalistów zajmujących się e-marketingiem oceniane bardzo wysoko. Inaczej wygląda jednak ocena wystawiana przez samych mieszkańców, do których media te są skierowane. Zastrzeżenia budzi stosowany język, charakter treści czy prawa do rozpowszechnianych zdjęć. Problem w szczególności dotyczy profilu miasta na stronie Facebook.
Analizując zamieszczane tam posty widać, że są to przede wszystkim posty promocyjne - ładne zdjęcia miasta i promocja nowych lokali. Rzadziej trafiają się posty dotyczące wydarzeń w Łodzi oraz posty informacyjne dotyczące np. miejskich inwestycji. Przeważnie, przynajmniej raz (często kilka razy) w tygodniu, pojawiają się posty czysto rozrywkowe. Są to najczęściej humorystyczne grafiki lub zabawy w stylu znajdź X różnic między dwoma zdjęciami.
Autorzy petycji podkreślają również, że na miejskich profilach prawie w ogóle nie pojawiają się treści o charakterze historycznym czy rocznicowym. Według nich łodzianie z miejskich mediów społecznościowych nie dowiedzą się również szeroko o planowanych konsultacjach społecznych i tematach dla władz miasta trudnych np. opóźnieniach w realizacji inwestycji.
W związku z podnoszonymi zarzutami, członkowie “Nowej Łodzi” oraz Łodzi Fabrycznej przedstawili swoje postulaty. W dokumencie złożonym do władz miasta domagają się:
- Integracji informacyjnej w mediach społecznościowych głównych kanałów Miasta Łodzi (Facebook, Instagram, You Tube, Twitter, Wykop.pl, Snapchat) z innymi profilami prowadzonych przez poszczególne wydziały i jednostki podlegające Prezydent Łodzi.
- Informowanie w mediach społecznościowych na głównych kanałach Miasta Łodzi (Facebook, Instagram, You Tube, Twitter, Wykop.pl, Snapchat) o wszystkich konsultacjach społecznych, jakie są organizowane - zarówno przez UMŁ jak i inne jednostki podległe np. MPU, ZIM.
- Włączenie w skład zespołu odpowiedzialnego za media społecznościowe osoby mającej holistyczną wiedzę na temat miast.
Źródło: mat. prasowe
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.