reklama
reklama

Miejskie media społecznościowe są źle prowadzone? Petycja społeczników do władz miasta

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Miejskie media społecznościowe są źle prowadzone? Petycja społeczników do władz miasta  - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźPrzedstawiciele Stowarzyszenia “Nowa Łódź” oraz grupy Łódź Fabryczna złożyli petycję do prezydent Hanny Zdanowskiej oraz radnych Miasta Łodzi. Domagają się w niej zmian w sposobie prowadzenia miejskich mediów społecznościowych. Ich zdaniem profil Łodzi niedostatecznie informuje mieszkańców o działaniach władz oraz unika trudnych dla urzędników tematów. 
reklama

W poniedziałek, 2 grudnia członkowie Stowarzyszenia “Nowa Łódź” oraz grupy Łódź Fabryczna złożyli do prezydent Hanny Zdanowskiej oraz radnych Rady Miejskiej w Łodzi petycję, w której domagają się poprawy jakości prowadzenia profili miasta w mediach społecznościowych. Ich zdaniem obecna forma komunikacji nie jest dostosowana do wszystkich odbiorców. Co więcej, publikowane treści zbyt często mają charakter rozrywkowy, a informacje, jeśli już są podawane, przedstawia się często w sposób żartobliwy. Dodatkowo, społecznicy zarzucają brak interakcji z mieszkańcami. Według nich komentarze łodzian pod postami pozostają często bez odpowiedzi ze strony miasta. I chociaż poziom prowadzenia profili miejskich jest często wysoko oceniany przez profesjonalistów z branży, to odczucia mieszkańców nie są już tak dobre.

reklama

Jak możemy przeczytać w petycji skierowanej do władz miasta:

Łódzkie media społecznościowe niejednokrotnie są przez specjalistów zajmujących się e-marketingiem oceniane bardzo wysoko. Inaczej wygląda jednak ocena wystawiana przez samych mieszkańców, do których media te są skierowane. Zastrzeżenia budzi stosowany język, charakter treści czy prawa do rozpowszechnianych zdjęć. Problem w szczególności dotyczy profilu miasta na stronie Facebook.

Analizując zamieszczane tam posty widać, że są to przede wszystkim posty promocyjne - ładne zdjęcia miasta i promocja nowych lokali. Rzadziej trafiają się posty dotyczące wydarzeń w Łodzi oraz posty informacyjne dotyczące np. miejskich inwestycji. Przeważnie, przynajmniej raz (często kilka razy) w tygodniu, pojawiają się posty czysto rozrywkowe. Są to najczęściej humorystyczne grafiki lub zabawy w stylu znajdź X różnic między dwoma zdjęciami.

reklama

Autorzy petycji podkreślają również, że na miejskich profilach prawie w ogóle nie pojawiają się treści o charakterze historycznym czy rocznicowym. Według nich łodzianie z miejskich mediów społecznościowych nie dowiedzą się również szeroko o planowanych konsultacjach społecznych i tematach dla władz miasta trudnych np. opóźnieniach w realizacji inwestycji.

W związku z podnoszonymi zarzutami, członkowie “Nowej Łodzi” oraz Łodzi Fabrycznej przedstawili swoje postulaty. W dokumencie złożonym do władz miasta domagają się:

  • Integracji informacyjnej w mediach społecznościowych głównych kanałów Miasta Łodzi (Facebook, Instagram, You Tube, Twitter, Wykop.pl, Snapchat) z innymi profilami prowadzonych przez poszczególne wydziały i jednostki podlegające Prezydent Łodzi.
  • Informowanie w mediach społecznościowych na głównych kanałach Miasta Łodzi (Facebook, Instagram, You Tube, Twitter, Wykop.pl, Snapchat) o wszystkich konsultacjach społecznych, jakie są organizowane - zarówno przez UMŁ jak i inne jednostki podległe np. MPU, ZIM.
  • Włączenie w skład zespołu odpowiedzialnego za media społecznościowe osoby mającej holistyczną wiedzę na temat miast.
Według danych przedstawionych przez społeczników, w łódzkim urzędzie miejskim prowadzeniem mediów społecznościowych zajmuje się 6 osób. Urzędnicy na razie nie komentują żądań zawartych w petycji. W pierwszej kolejności zamierzają zapoznać się ze złożonym w poniedziałek pismem.

reklama

Źródło: mat. prasowe

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama