Reklama

Reklama

Młodzi twórcy gier komputerowych powalczą o puchar Rektora Politechniki Łódzkiej

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor:

Młodzi twórcy gier komputerowych powalczą o puchar Rektora Politechniki Łódzkiej - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Studenci z całej Polski zaprezentują autorskie prototypy gier komputerowych i środowisk wirtualnych podczas finału 11. Ogólnopolskiego konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych, który odbędzie się w dniach 27-28 czerwca 2019 w Hali EXPO przy al. Politechniki 4 w Łodzi.

Organizatorem wydarzenia jest Wydział Fizyki Technicznej Informatyki Matematyki Stosowanej. W trakcie konkursu będzie okazja spotkać się z liderami, programistami, grafikami, projektantami poziomów oraz z artystami koncepcyjnymi, muzykami, dźwiękowcami i projektantami interfejsów. Zgodnie z ideą konkursu zespoły zaprezentują oryginalne pomysły na gry komputerowe oraz środowiska wirtualnej rzeczywistości. Jurorzy zweryfikują  w jakim stopniu uczestnikom udało się wypełnić role i kompetencje niezbędne do stworzenia prototypu projektu.

Konkurs stanowi unikatowe w Polsce forum łączące wykładowców, studentów, uczniów szkół i firmy związane z branżą kreatywną. Na zwycięzców i wyróżnionych czekają liczne nagrody ufundowane przez firmy. Tegoroczna edycja konkursu składa się z sześciu ścieżek konkursowych: Game Design, Game Development, Mobile Games, Virtual Environment, Game Graphics Concept oraz Show Your Project. Nad ścieżkami dotyczącymi gier oraz rzeczywistości wirtualnej, tak jak w poprzednich latach opiekę sprawuje Instytut Informatyki Wydziału Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej. Ścieżka Game Graphics Concept organizowana jest przez  Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.

Do konkursu zgłosiło ok.  20 zespołów ze szkół średnich oraz uczelni wyższych z kraju .Wydarzeniem towarzyszącym będą dwie konferencje naukowe: konferencja Conference On Game Innovations obejmująca tematykę wskazaną przez program sektorowy GAMEINN, oraz konferencja TEWI (Technologia Edukacja Wiedza Innowacja) mająca na celu wymianę doświadczeń oraz transfer wiedzy między ośrodkami naukowymi a przemysłem  Dzięki tym wydarzeniom firmy zapoznają się z kompetencjami uczelni, co pozwoli zwiększyć potencjał oraz innowacyjność polskich producentów gier oraz twórców wirtualnych środowisk na arenie globalnej.Konkursowi towarzyszy  także  II edycja hakatonu Machine Learning Challenge, skupiającego się wokół dziedziny sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego oraz analizy obrazów i danych.

 Patronat nad wydarzeniem objął JM Rektor Politechniki Łódzkiej prof. dr hab. inż. Sławomir Wiak  oraz media: Radio ESKA, Studenckie Radio Żak , TVP Kultura, Radio Łódź. Sponsorem Platynowym konkursu, podobnie jak w poprzedniej edycji został Sprite, który ufundował nagrodę specjalną.

Szczegółowe informacje o konkursie są dostępne na stronie http://gry.it.p.lodz.pl

                                                                                               

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy