Położony w północno - zachodniej części miasta Teofilów to osiedle z obecnie relatywnie najgorszym standardem podróży komunikacją tramwajową. Nie bez przyczyny to w tej części miasta tramwaje niskopodłogowe pojawiły się najpóźniej i to w stosunkowo małej ilości. Przeprowadzona w zeszłym roku kompleksowa modernizacja torowiska dotyczyła jedynie odcinka od krańcówki Kochanówka do przystanku Szczecińska i nie rozwiązała poważnych problemów technicznych, które wciąż występują na tej trasie. W szczególnej sytuacji znajduje się odcinek Aleksandrowskiej między Bielicową a Szczecińską, na którym już w niedługim czasie konieczna będzie wymiana zarówno torowiska, jak i sieci trakcyjnej oraz układu zasilania. Nie trzeba nikogo przekonywać, że tak duże osiedle oraz znajdujący się tu kompleks przemysłowy, wymagają nowoczesnego i sprawnego systemu komunikacji miejskiej, w tym także tej tramwajowej.
Podstawowym problemem są, jak zwykle, pieniądze. Modernizacja torów na Teofilowie będzie możliwa dopiero po 2020 roku, bowiem władze miasta chcą sfinansować projekt z ewentualnej dotacji pozyskanej z przyszłej unijnej perspektywy budżetowej 2021-2027. W tym celu stworzono już projekt i złożono odpowiedni wniosek. Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego jest obecnie na etapie tworzenia portfelu inwestycyjnego do przyszłego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2021-2027. Nie wiadomo jednak, które projekty z RPO otrzymają dofinansowanie i w jakiej wysokości. Władze miasta zapewniają, że zgłosiły wszystkie zidentyfikowane wcześniej potrzeby, w tym także modernizację wysłużonej linii tramwajowej na Teofilowie. W przypadku braku pozyskania dofinansowania z Unii Europejskiej, łódzki magistrat zamierza znaleźć odpowiednią kwotę w budżecie miasta.
Przeprowadzone w minionych latach modernizacje linii na Radogoszczu, Zarzewiu, Widzewie i Retkini znacząco poprawiły komfort podróżowania mieszkańców. Także Chojny i Chocianowice pośrednio skorzystały na powyższych remontach. Obecnie realizowane są inwestycje, które poprawią stan infrastruktury tramwajowej na Dąbrowie, a w ciągu roku rozpocznie się remont linii na Dołach. Jak do tej pory Teofilów wciąż pozostaje osiedlem, które wielkie remonty linii tramwajowych omijają z daleka. I tak niestety pozostanie przynajmniej do końca 2020 roku.
Dziś ruszyły zapowiadane wcześniej prace na Al. Włókniarzy między Struga a Legionów.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.