!reklama!
MPK Łódź. Jakie pojazdy przyjadą do Łodzi?
Variotramy produkowano w latach 1998-2004, są to tramwaje w pełni niskopodłogowe i klimatyzowane. Do Łodzi przyjadą w wakacje i będą testowane przez 8 miesięcy, tak aby zobaczyć, jak działają zarówno w letnich, jak i zimowych warunkach. Tramwaje wycofano z Helsinek w 2018 r. z uwagi na pęknięcia wózków i pudeł.!reklama!
- Problemy z użytkowaniem tych tramwajów w Helsinkach wynikały przede wszystkim z nietypowej infrastruktury torowej, która występuje w tym mieście. Chodzi przede wszystkim o ostre łuki, które powodowały szybkie zużywanie się obręczy. W Łodzi mamy znacznie łagodniejsze łuki i według ekspertów takie problemy nie powinny występować. Zanim jednak zdecydujemy się na zakup chcemy zweryfikować to w praktyce. Stąd decyzja o przeprowadzeniu testów. Efekty testów mają dać odpowiedź czy warto zainteresować się kupnem tych wagonów i jeśli tak to w jakiej ilości - mówi Piotr Wasiak, specjalista z Działu Promocji MPK Łódź.
Tramwaje będą testowane za darmo. MPK pokrywa jedynie koszty związane z transportem oraz serwisem pojazdów. Jeżeli testy wypadną pozytywnie – miejski przewoźnik może zdecydować się na zakup tych dwudziestoletnich tramwajów.
MPK Łódź. Internauci podzieleni. Nie chcą używanych tramwajów?
Zarówno na profilu łódzkiego MPK, jak i Klubu Miłośników Starych Tramwajów nie zabrakło opinii internautów. Jedni cieszą się, że jest szansa na niskopodłogowe i klimatyzowane tramwaje, inni – narzekają na sprowadzanie do miasta tramwajów już eksploatowanych.
- Czy naprawdę z Łodzi trzeba koniecznie robić skład złomu, jak to wygląda na ulicach, a jak w niektórych śmierdzi, człowiek boi się dotykać czegokolwiek żeby się nie przykleić, wstyd MPK. Nie stać nas to nie kupujmy, a nie sprowadzajmy takiego złomu – zastanawia się jedna z internautek.
W kontrze do jej stanowiska o czystości łódzkich pojazdów wypowiada się inny z użytkowników Facebooka:
- Kultura techniczna i utrzymanie wagonów w innych krajach stoją na wyższym poziomie, więc nic śmierdzieć w nich nie będzie. No, dopóki łódzka żuleria nie rozsiądzie się wygodnie w ostatnich rzędach. Czy Pani naprawdę myśli, że smród, zniszczenia i ogólny syf to zasługa wieku taboru czy może ludzi nim podróżujących i nie dbających o nic, bo "to nie moje, więc mnie nie obchodzi"? Wagony są myte i sprzątane w miarę możliwości ale nocami, po zjazdach do zajezdni, logiczne więc, że w trakcie kursowania za dnia chlew w środku robią ludzie.
Jeżeli testy zakończą się pomyślnie, to istnieje możliwość wycofania najstarszych tramwajów z łódzkich torów i zastąpienia ich używanymi, ale nieco młodszymi pojazdami z Finlandii.
- Jeśli te variotramy bedą pozytywnie to powinno kupować więcej niskopodłogowych tramwajów i zastąpić najstarsze tramwaje – to opinia kolejnego czytelnika.
Niektórzy dziwią się natomiast, że Łódź będzie testować tramwaje, które w Helsinkach okazały się awaryjne:
- Dlaczego te problemy miałby nie wystąpić w Łodzi? Pytam zupełnie serio. Wybaczcie, ale infrastruktura chyba pozostawia sporo do życzenia w porównaniu do takich Helsinek?
„Nowe - stare” tramwaje to przede wszystkim ogromna szansa na zwiększenie komfortu łódzkich pasażerów, a warto zwrócić uwagę na to, że łódzkie tramwaje to jedne z najstarszych w Polsce. W ostatnich latach do Łodzi sprowadzono niemieckie dwukierunkowe tramwaje NF6D i zakupiono nowoczesne Pesy Swing.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.