MPK Łódź. Solaris podpisało umowę z MPK Łódź na dostawę 51 autobusów
System mild hybrid wykorzystany w zamówionych Solarisach Urbino 12 bazuje na trzech kluczowych elementach: maszynie elektrycznej, systemie magazynowania energii oraz sterowniku układu nadzorującego pracę systemu. W trakcie hamowania autobusu maszyna elektryczna pracuje jak generator i maksymalną możliwą mocą ładuje magazyn energii.!reklama!
Pojemność magazynu energii jest dobrana w taki sposób, aby rekuperować energię podczas hamowania z prędkości około 60 km/h. Gdy w magazynie jest dostępna energia, w trakcie przyspieszania maszyna elektryczna pracuje jako silnik elektryczny i wspomaga pracę silnika spalinowego. Innymi słowy podczas hamowania system mild hybrid generuje i magazynuje energię, a podczas przyspieszania autobusu wspomaga pracę silnika spalinowego, co umożliwia oszczędności w zużyciu paliwa.
Oba modele 12- i 18-metrowe będą wyposażone w szereg nowoczesnych rozwiązań ułatwiających użytkowanie pojazdu, gwarantujących maksymalne bezpieczeństwo i wysoki komfort podróżowania. Miejski przewoźnik zdecydował się między innymi na system monitorowania tzw. martwego pola prawej strony pojazdu. Dzięki ultradźwiękowym sensorom działającym w oparciu o sztuczną inteligencję, kierowca zostanie ostrzeżony (dźwiękowo oraz wizualnie) o ewentualnych obiektach, których nie widać w lusterkach.
Po ulicach Łodzi będą jeździć wyłącznie niskopodłogowce
- Pojazdy te zostaną rozdysponowane między dwiema zajezdniami autobusowymi, czyli Zajezdnią Limanowskiego i Zajezdnią Nowe Sady. Ich dostawa pozwoli na wyłączenie z użytkowania najstarszych pojazdów, w tym ostatnich autobusów bez niskiej podłogi. Oznacza to, że po łódzkich ulicach będą kursowały już wyłącznie autobusy niskopodłogowe – mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK Łódź.- Cieszymy się, że Łódź po raz kolejny decyduje się za zakup autobusów marki Solaris – gwarantuję, że nie zawiedziemy powierzonego w nas zaufania i już wkrótce dostarczymy pojazdy, które zauważalnie wpłyną na komfort użytkowania zarówno pasażerów komunikacji miejskiej, jak i samych kierowców – mówi Petros Spinaris, wiceprezes zarządu firmy Solaris.
Współpraca producenta i MPK-Łódź trwa nieprzerwanie od 2000 roku. Po dostarczeniu nowego zamówienia, autobusy marki Solaris będą stanowić ponad połowę łódzkiego taboru autobusowego.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.