Reklama

Reklama

MPK Łódź. Nie działa biletomat w tramwaju lub autobusie. Czy dostanę mandat za brak biletu?

Opublikowano: sob, 19 cze 2021 11:19
Autor:

MPK Łódź. Nie działa biletomat w tramwaju lub autobusie. Czy dostanę mandat za brak biletu? - Zdjęcie główne

MPK Łódź. Nie działa biletomat w tramwaju lub autobusie. Czy dostanę mandat za brak biletu? (fot. Radosław Jóźwiak / UMŁ)

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź MPK Łódź. Czy za brak biletu w przypadku, gdy w tramwaju lub autobusie MPK Łódź nie działa biletomat, grozi nam mandat? Jak się zachować w sytuacji awarii biletomatu? Okazuje się, że w takiej sytuacji możemy kontynuować podróż, a bilet będzie można zakupić podczas ewentualnej kontroli.

MPK Łódź. Nie działa biletomat. Pasażer nie dostanie mandatu za brak biletu

Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Łodzi, która obowiązuje od marca 2018 roku, pasażer komunikacji miejskiej nie otrzyma mandatu za jazdę bez biletu w tramwaju lub autobusie, w którym zepsuł się biletomat.

Gdy urządzenie sprzedające bilety nie zadziała, a w pojeździe pojawi się kontrola to bilet będzie można nabyć bezpośrednio u kontrolera. Cena wyniesie wtedy 3,80 zł za bilet normalny i 1,90 zł za bilet ulgowy, a pasażer otrzyma potwierdzenie uiszczenia opłaty. 

Co ważnie, u kontrolera zapłacić można jedynie gotówką, a w przypadku jej braku pasażer otrzyma wezwanie do zapłaty dodatkowej, która zostanie anulowana, jeśli w ciągu 7 dni wpłacona zostanie kwota ustalona w ustawie. Jeśli nie zostanie uiszczona, to po upływie tygodnia wyniesie 348 zł plus kwotę za przejazd 3,80 zł lub 1,90 zł, czyli równoważność mandatu.

Polecamy: MPK Łódź. „Czy naprawdę z Łodzi trzeba koniecznie robić skład złomu?" MPK Łódź przetestuje tramwaje z Helsinek [opinie]

MPK Łódź. Dostałeś mandat, bo biletomat nagle zadziałał? Masz prawo do odwołania

W przypadku wątpliwości, jeśli np. biletomat będzie chwilowo nieczynny, brakować będzie zasilania lub dostępu do sieci, a pasażer uzna to za awarię, to taka osoba zostanie ukarana mandatem. Użytkownikom komunikacji miejskiej przysługuje jednak w takiej sytuacji prawo do odwołania. 

- Odwołanie będziemy weryfikować. Posiadamy odpowiedni program informatyczny, który monitoruje każdy biletomat i możemy sprawdzić historię jego pracy - tłumaczy Witold Ławiński z MPK.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.