MPK Łódź. Nie działa biletomat. Pasażer nie dostanie mandatu za brak biletu
Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Łodzi, która obowiązuje od marca 2018 roku, pasażer komunikacji miejskiej nie otrzyma mandatu za jazdę bez biletu w tramwaju lub autobusie, w którym zepsuł się biletomat.Gdy urządzenie sprzedające bilety nie zadziała, a w pojeździe pojawi się kontrola to bilet będzie można nabyć bezpośrednio u kontrolera. Cena wyniesie wtedy 3,80 zł za bilet normalny i 1,90 zł za bilet ulgowy, a pasażer otrzyma potwierdzenie uiszczenia opłaty.
Co ważnie, u kontrolera zapłacić można jedynie gotówką, a w przypadku jej braku pasażer otrzyma wezwanie do zapłaty dodatkowej, która zostanie anulowana, jeśli w ciągu 7 dni wpłacona zostanie kwota ustalona w ustawie. Jeśli nie zostanie uiszczona, to po upływie tygodnia wyniesie 348 zł plus kwotę za przejazd 3,80 zł lub 1,90 zł, czyli równoważność mandatu.
MPK Łódź. Dostałeś mandat, bo biletomat nagle zadziałał? Masz prawo do odwołania
W przypadku wątpliwości, jeśli np. biletomat będzie chwilowo nieczynny, brakować będzie zasilania lub dostępu do sieci, a pasażer uzna to za awarię, to taka osoba zostanie ukarana mandatem. Użytkownikom komunikacji miejskiej przysługuje jednak w takiej sytuacji prawo do odwołania.
- Odwołanie będziemy weryfikować. Posiadamy odpowiedni program informatyczny, który monitoruje każdy biletomat i możemy sprawdzić historię jego pracy - tłumaczy Witold Ławiński z MPK.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.