Opóźniony autobus, zmiana trasy, zepsuty tramwaj to łódzka codzienność, która sprawia, że wiele osób spóźnia się do pracy, na spotkania, czy po dziecko do przedszkola. Czy można się z tym pogodzić? Niekonicznie, choć wiele osób twierdzi, że trzeba się przyzwyczaić, bo jazda komunikacją zbiorową przypomina grę w ruletkę.
ZDiT testuje to rozwiązanie w kilkunastu autobusach. Pasażerowie docenią starania?
Sytuacja zapewne jest mało komfortowa nie tylko dla pasażerów, ale również kierowców, którzy codziennie wyjeżdżają na trasę i nie wiedzą, jak daleko zajadą. Dodajmy, że to im często, jako pierwszym "obrywa się" za różnego rodzaju niedogodności w podróżowaniu.Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi postanowił wytestować pewne rozwiązanie w pojazdach MPK Łódź, które mają ułatwić pasażerom podróżowanie. Mowa m.in. o komunikatach o utrudnieniach, które mają się pokazywać w autobusach, które posiadają elektroniczne wyświetlacze.
Jak poinformował nas Tomasz Andrzejewski, z ZDiT rozwiązanie to działa już w kilkunastu autobusach. Na razie dowiadujemy się z nich o konieczności przesiadki.
Na monitorach umieszczonych pod sufitem autobusu znajdziemy informacje o przesiadkach. Gdy pojazd będzie zbliżał się do przystanku, na ekranie zobaczymy informacje o innych liniach dostępnych w tym miejscu, nie tylko na danym przystanku, ale całym węźle przesiadkowym, oraz czasie przyjazdu poszczególnych pojazdów
- wyjaśnia i dodaje, że docelowo takie komunikaty mają się pojawić we wszystkich pojazdach komunikacji miejskiej. Oczywiście w tych, gdzie jest taka możliwość.
Inne istotne dla pasażera informacje mamy znaleźć na bocznych tablicach z przebiegiem trasy, znajdujących się wewnątrz autobusu czy tramwaju.
Obok przebiegu trasy znajdziemy mapę z zaznaczonym punktem, w którym obecnie się znajdujemy. Na tablicach wyświetlane będą także przystanki, aby odpowiednio zaplanować podróż do naszego celu
- mówi Tomasz Andrzejewski.
Obecnie trwają prace nad kolejnym rozwiązaniem. ZDiT chce, aby pasażerowie na bieżąco byli informowani o zmianach tras i objazdach. Na przystankach, wykorzystywane do tego mają być tablice informacji pasażerskiej, natomiast aby dotrzeć z informacją do jadących już pasażerów, wykorzystane mają zostać wyświetlacze w pojazdach.
Czytaj również: Budowa tunelu pod al. Włókniarzy. Miasto podkreśla, że utrudnienia i korki są "winą" PKP [zdjęcia]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.